Hlavní navigace

Klienti České spořitelny opět terčem útoku

6. 1. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Klienti České spořitelny jsou opět terčem phishingového útoku. ČTK o tom informovala mluvčí Klára Gajdušková. Někteří klienti během posledních dnů dostali e-mail psaný lámanou češtinou, který se tváří jako by jej poslala Česká spořitelna. Podvodná zpráva vybízí uživatele, aby se z bezpečnostních důvodů přihlásili k internetovému bankovnictví. Obsažené odkazy však vedou na cizí stránky, jejichž cílem je vymámit z nepozorného uživatele klientské číslo a heslo. Místo na servis24.cz vedou odkazy na…

Klienti České spořitelny jsou opět terčem phishingového útoku. ČTK o tom informovala mluvčí Klára Gajdušková. Někteří klienti během posledních dnů dostali e-mail psaný lámanou češtinou, který se tváří jako by jej poslala Česká spořitelna. Podvodná zpráva vybízí uživatele, aby se z bezpečnostních důvodů přihlásili k internetovému bankovnictví. Obsažené odkazy však vedou na cizí stránky, jejichž cílem je vymámit z nepozorného uživatele klientské číslo a heslo. Místo na servis24.cz vedou odkazy na servis24.us.

Banka nemá informace o tom, že by kdokoli z jejích klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen, a ani to, vzhledem k informovanosti klientů, nepředpokládá. Navíc, i pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu Servis 24 zneužít, uvedla Klára Gajdušková pro ČTK. (Finanční noviny)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.