Hlavní navigace

Názory k článku Kmitočty Jaromíra Nováka: Pamflet za státního operátora

  • 26. 4. 2019 8:43

    bez přezdívky

    Předpokládám, že jste analyzovali chování přihazujících v minulé aukci (a v zahraničí) a nastavili podmínky tak, aby aukce proběhla úspěšně? Zkusili jste si aukci nanečisto s lidmi, kteří měli za úkol škodit? Mohli by vymyslet fintu, která nebyla zřejmá.

  • 25. 4. 2019 16:12

    bez přezdívky

    Filipiku proti státnímu operátorovi bych čekal v takovém čase po jejím uvedení, kdy to někoho zajímalo. Sorry, ale tohle teď už nikoho nezajímá. Všichni přece ví, že aukce je jasná věc.

  • 26. 4. 2019 11:49

    bez přezdívky

    Prvně je nutné říci, že standard 5G je pořád ještě v draftu a některé kapitoly vyžadují kompletní přepracování. Nejbližší termín pracovních skupin pro uzavření připomínek je podzim roku 2019. Druze, Čína, Rusko i Spojené státy zatím dost výrazně přešlapují ohledně jednotlivých kmitočtů u kterých se jednoznačně ukazuje, že papír snese vše a úředník je schopen podespat i svůj ortel s úsměvem na tvářích. Druze je nutné konstatovat, že 5G se stává, jak již je v evropě posledních 1500 let zvykem, předmětem pálení čarodějnic. V povzdálí nezůstávají ani USA.
    Z 5G se stává hype expression nebo buzzword a jeho obsah postupně čpí, protože esenciální změny, které mělo 5G přinest se postupně z draftu ztrácejí a přesouvjí se do složky post 5G platforem. Bohužel nepanuje ani jednota v oblasti kmitočtů.
    Například MO RF 28.3. odmítlo frekvence sítím 5G přidělit bez náhrady vzhledem k rozporu se závazky ITU vůči RF a použití těchto kmitočtů z důvodů aktivného využívání C-Bandu ve VSAT službě MO. Jedná se o bazální kmitočty segmentu 3,4-3,8GHz. Naopak nabídlo kmitočty 4,8-4,99GHz, které jsou zase zabrány zěměmi NATO. Situace se postupně začíná dostávat z technické roviny do roviny politické, což nám bohužel potvrdil i pan předseda Rady, kdy se neřeší technika, ale politika po rouškou kyberbezpečnosti a měli-li bychom býti ještě více otevření, zazní, že je třeba "zabít Sekala". Takže se může v klidu stát, že náš stát rozprodá kmitočty, které nikdo nebude moci využívat kvůli politickým hrám, protože zatím jediný, kdo představil nablýskané 4G++ je Huawei, který jak bylo opakovaně deklarováno, představuje bezpečnostní a politické riziko. Ostatní hráči typu Nokia, Cisco či Ericsson hoří jasným plamenem hor peněz, které do nich vložily rozvojové banky v marné naději, že připraví konkurence schopné řešení megalodonu Huawei. O to větší zklamání příjde, když celá slavná evropa bude pomocí ENISA řešit problémy politického charakteru a opět si necháme ujet vlak, protože pro EU je důležitější vytvoření překážky pro vstup na trh, než tržní mechanismus jako takový.
    V další sekci nám pan předseda Rady nestínil, že existuje jakýsi pamflet, který koluje po vrchních patrech politické scény. Zde je nutné podpořit jedinou myšlenku a tou je zodpovědnost pana předsedy Rady za regulační rámec, který bez toho jeho panoptikum zvládá pouze okrajově. Nechápu tedy jeho ambice cokoliv posuzovat v rovině rozvoje komunukací v tomto státě, protože k tomu není ani pověřen ani bych to nemohl doporučit, protože výsledky jeho práce a hlavně plody požínáme denodenně. Pan předseda nemá ani politickou moc toto změnit, ani právo se k tomu vyjadřovat, protože je to mimo jeho výběh a pokud mu k tomu ambice zůstávají, měl zvážit svoje setrvání na MPO a nmontovat se do regulačního rámce.