Hlavní navigace

Názory k článku Know-how: Pohádka na závěr

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 11. 2001 23:55

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Nevím, jak je to teď se Světem namodro, na Novinkách to Zuzana Fenclová bere opravdu svědomitě, ale pokud jde o KudyKam, tak bych si to s těmi tipy zase tolik nemaloval. Alespoň moje tipy obvykle s textem, kterým jsou doprovozené příliš nesouvisí. ;-)
  • 28. 11. 2001 12:46

    Martin (neregistrovaný)
    Je pěkné, že se na Lupě čas od času objeví článek o tom, co by měly naše stránky obsahovat, aby byly často navštěvované a tím přinesly případný zájem investora. Není však pravda, že velká navštěvovanost stránek přiláká investora sama - ten se o tom sám ani nedozví. Co tedy napsat pár rad, jak postupovat dále, když už máme stránky na internetu a ty se těší hojné návštěvnosti. Všichni nedokáží všechno - tudíž člověk, který umí udělat dobrý web, už zase třeba neumí zajistit někoho, kdo by ho případně finančně podpořil...
  • 28. 11. 2001 14:46

    Jan Jirasko (neregistrovaný)
    Stalo by za to usporadat forum zkusenosti na tema Hledali jste investora, jak a kam jste dopadli? A prorozpravet si na tema investori v CR, portaly, prezentace pred investorem, rizika a prinosy ve spojeni s velkym partnerem, podivat se i hospodareni projektu.
  • 28. 11. 2001 18:44

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Taky mám pocit, že spousta projektů má růstové problémy. Jsou prostě víc navštěvované, než mohou samy utáhnout. Potřebují peníze na mzdy lidí a na lepší techniku, ale nemyslím si, že investory obsah přesvědčí, ti se budou ptát po návratnosti.

    Investora nelze chápat jako kouzelného dědečka, ale jako podnikatele.
  • 29. 11. 2001 0:14

    Jan Jirasko (neregistrovaný)
    Investora dnes zajima realna navratnost investice. Doba zvysovani hodnoty projektu je jiz pryc, k cemu je vysoka hodnota, kdyz ji nikdo nekoupi.
  • 29. 11. 2001 12:16

    Ing.Igor Uherčík (neregistrovaný)
    Zdravím všechny dikutující.

    Trochu jsem váhal, zda se k dikuzi připojit a pak jsem se rozhodl, že to zkusím. Články jsem všechny relativně přečetl, ale nějak mi chybí taková základní úvaha. Na čem vlastně chceme při přípravě projektu vydělávat. Na reklamně = provozu serveru nebo na prodeji čehokoli = zboží. Tím se totiž server dostává do úplně jiného pohledu. Jestliže na na prodej reklamy potřebujete řádově tisícové návštěvnosti, aby si serveru vůbec někdo všimnul včetně investorů, tak při prodeji zboží postačují stovkové nebo desítkové návštevnosti. Navíc investora vůbec není potřeba. Velkoskladů a importérů je všude dost, kteří za vás drží sklad nebo dodají zboží v "reálném" čase. Bohužel obchod na internetu je velmi, velmi zrádný. Téměř se nedá odhadnout, co se prodávat bude a co ne. Zkoušel jsem lecos.

    Chci tedy přispět vám všem k tomu, abyste jen s investorem šli do projektu serveru, který má být živ z reklamy. Bez něho je boj prakticky předem prohraný, protože nemáte prostředky na reklamní kampaně, které by zajistily první návštěvy a trvalé návštěvy jsou ještě horší, protože se musí obsah serveru neustále aktualizovat a to už vyžaduje tým lidí. To jeden normálně nezvládne.

    Naopak, zkoušet prodej zboží je investiční hračka. Pěkný obchod třeba na www.vltava2000.cz uděláte naprosto bez peněz za cca 14 dní. Pak uděláte všechny potřebné akce pro zajištění desítkové návštěvnosti a když bude zboží zvoleno správně, tak začnete celkem rychle vydělávat. Zboží musí mít hodnotu alespoň 1000 Kč, aby se vám vyplatilo o něj starat. Nemá cenu se pokoušet o skladově náročné typy (spotřební materál ap.), nemá cenu dělat konkurenci v bílém zboží a hifi technice. Musíte najít nějaký špek.

    Co se jak prodává, co už mohu proradit (známkováno jako ve škole):

    - kobrece - 5
    - koupelnový nábytek - 5
    - vany a umyvadla - 5
    - hokejky - 3
    - lyže a vázání - 3
    - luxusní svítidla - 5
    - barvy a laky - 5

    Jedničky vám neprozradím. Ale co bych třeba zkusil?
    Asi laboratorní a měřící přístroje do škol,
    drahé tenisové rakety, víc mě ted nenapadá.

    A ještě jednu radu na závěr - nelze zboží prodávat
    provizně, tedy, že vy získáte zákazníka a velkoobchod nebo výrobce zboží dodá. Zpravidla na to nejsou zařízeni, neumějí se na síti chovat a jednat na dálku se zákazníkem. Musíte se stát jejich standardním odběratelem. Ještě se mi nestalo, že by to někdo odmítl. Po pěti nákupech hotově vám už asi dají na fakturu a když pošlete zboží na dobírku, tak máte peníze do týdne a fakturu snadno zaplatíte.

    Mám za sebou asi 8 mil. Kč obratu prodeje přes internet, z toho jsou asi 6,5 mil. korun zájezdy a zbytek různé jiné zboží. Myslím, že se časem prodejem přes internet reálně uživím.


    Igor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).