Hlavní navigace

Kolik za to maj'?

20. 8. 1998
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Možná se i Vám stalo, že konektivitu k Internetu Vám nenabízel přímo poskytovatel připojení, ale zcela jiná firma, zpravidla působící taktéž v oboru IT. Ve vztahu k primárnímu či sekundárním poskytovateli jsou to tedy jacísi subdealeři konektivity. Pro každého poskytovatele jsou vynikající akvizicí a tak se není čemu divit, že o ně řádně pečuje. Zajímá Vás kolik za to maj ?

Tenhle článek bude asi z jiného soudku, než jste doposud zvyklí, ale věřím, že si ho přečtete s větším či menším zaujetím. Možná se i Vám stalo, že konektivitu k Internetu Vám nenabízel přímo poskytovatel připojení, ale zcela jiná firma, zpravidla působící taktéž v oboru IT. Většinou se jedná o tzv. systémové integrátory dodávající kompletní služby systémem na klíč . Ve vztahu k primárnímu či sekundárním ISP jsou to tedy jacísi subdealeři konektivity. Pro každého poskytovatele jsou vynikající akvizicí a tak se není čemu divit, že o ně řádně pečuje. Zajímá Vás kolik za to maj ?

V praxi vše funguje tak, že sehnaný zákazník je jednoduše dohozen primárnímu poskytovateli a dealer obdrží relativně tučnou provizi nebo jiný bonus (záleží na poskytovateli). Nejjednodušším způsobem vyrovnání bývá vyplacení poměrné části sjednaného měsíčního paušálu. V tomto bodě jasně vede Internet CZ, který svým dealerům vyplácí jednorázově 100% ze sjednaného měsíčního paušálu, což díky jeho značně napruženým cenám činí např. u 64 kb/s linky příjemných 49 000, . Hned v závěsu za ním se drží další společnosti, zejména pak LUKO CZECH-NET a překvapivě i CESNET. Nabízejí 75% resp. 50% sjednaného měsíčního paušálu. Tento způsob je vhodný zejména pro společnosti, které se přeprodejem konektivity nezabývají soustavně. Pro ty, kteří na tomto způsobu obživy staví své bydlo, jsou ovšem určeny různé podpůrné marketingové programy s dlouhodobějším charakterem.

Body zde opět zaznamenává Internet CZ stíhaný společností LUKO CZECH-NET a společností INEC. Jejich důmyslně propracované partnerské programy, v nichž se pravidelně vyplácené provize, jejichž výše závisí na objemu již realizovaných obchodů, kumulují se slevami na vlastní linky, jsou více než zajímavé a motivující. INEC sice nemá tak vysoké jednorázové provize jako Internet CZ a LUKO, ale má zase udržovací (přesný výraz :-) provize. Jednorázové provize se pohybuji v rozmezí 16% – 24%, trvalé provize v rozmezí 4% – 8% z měsíčních poplatků. Samozřejmě každý partner má nárok na slevu na své vlastní připojení, ta se pohybuje od 4% do 16%.

Podobně propracovaný program má i CESNET. SPT TELECOM nám tyto informace neposkytl stejně jako Global One (i po telefonických urgencích). Společnost InWay považuje veškeré informace tohoto druhu za nezveřejnitelné. Za zmínku stojí ještě společnost GTS, která sice rovněž neposkytla žádné materiály, ale je mezi firmami pracujícími v oboru známá svou schopností (podobně jako LUKO) domluvit se téměř na čemkoli. (Nedávno přetáhli CESNETu mladou, nadějnou firmu Trilog hádejte jak?)

Zcela mimo stojí IBM. Chlapíci na obchodním na to jdou trochu jinak. Nejde jim ani o množství realizovaných prodejů, ale zejména o kvalitu prodejce. V případě, že vyhoví, poskytnou mu absolutní podporu a pravděpodobně i tučné provize. Všechny tyto podpůrné programy, vyplácení provizí mají jediný cíl: urvat na trhu s českým Internetem co možná nejvyšší podíl. Boj ovšem nikdy nekončí. Výše zmiňované společnosti chystají žhavé změny, některé již začaly s jejich realizací: GTS drasticky snižuje ceny pomalejších pevných linek, INEC je dává téměř zadarmo, LUKO chystá pro své dealery nový IPP Gold Program a hlavně výrazné posílení zahraničních linek prý se bude opravdu na co těšit. CESNET již svou zahraniční konektivitu posílil a Internet CZ snad začne konečně peerovat.

BRAND24

No uvidíme

Štěpán Binko

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).