Hlavní navigace

Koloniál otevírá krám. Má vlastní sklady, ale dovážku do druhého dne

4. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Projekt skupiny Rockaway, respektive E-commerce Holdingu, už rozjel během minulých dnů kampaň a teď postupuje do fáze veřejného testu.

Rohlík se dočkal a získal nového konkurenta, se kterým se může utkat na rychle rostoucí scéně rozvážení potravin. Koloniál pod vedením Petra Vyhnálka nastavil službu na velký provoz. Od začátku jede na SAPu, má vlastní sklady a víc než 120 dodavatelů.

Dodavatele má Koloniál nasmlouvané napřímo. „Jestliže má online začít fungovat jako plnohodnotný kanál, ne pouze alternativa pro kamenný retail, tak to tak musí vnímat především sami dodavatelé a výrobci, proto jsme viděli jako jedinou cestu začít s nimi spolupracovat napřímo,“ řekl Vyhnálek. Kromě jídla se v Koloniálu dá koupit i drogerie, zboží pro děti a krmivo pro domácí zvířata. 

Na rozdíl od konkurenčního Rohlíku nesází Koloniál na rychlost, ale podobně jako Tesco rozváží nákupy až druhý den. Podle Vyhnálka tím zaručí čerstvost zboží. Více než desítka aut rozváží zatím v Praze a blízkém okolí. „Nejčerstvější potraviny vozíme rovnou od dodavatelů z farem,“ tvrdí Vyhnálek. 

„Ovoce, zeleninu a chlazené a mražené potraviny vozíme až v případě objednání přímo od dodavatelů, my už to nemrazíme,“ popisuje. Rozvážka je během června zdarma. „Pracujeme se dvěma variantami platby podle velikosti a času dovážky, ale zatím je to zdarma,“ dodává Vyhnálek.

Chceme 15 miliard

Duo Vyhnálek & Jírovec považují logistiku za jednu z nejdůležitějších věcí vůbec. Pro e-shopy divize mají připraveno už 24 tisíc metrů čtverečních skladů. Velkosklad v Rudné u Prahy byl navíc od začátku budován přímo pro specifika online prodeje potravin. 

E-commerce Holding letos plánuje obrat kolem 1,9 miliardy. Zatím má pod svými křídly šestnáctku e-shopů s celkem třemi miliony zákazníků. Cíle má ale šéf divize Jan Jírovec vyšší. 

„Chceme dělat další akvizice a stát se regionálním  hráčem s obratem kolem 15 miliard korun,“ tvrdí. Zdroje tu jsou. Celou obchodnickou divizi totiž pohání nejen peníze od mateřské skupiny Rockaway, ale i od Patrika Tkáče Daniela Křetínského.

UX DAy - tip 2

Konkurence nespí

Kromě Tesca a Rohlíku se na trhu snaží uchytit i Košík.cz, který je navázán na tuzemskou síť velkoobchodů s potravinami JIP. Scénu ale zatím táhne Rohlík.cz. 

„Na konci května se nám poprvé podařilo překonat hranici tisícovky objednávek denně a měsíční obrat se nyní pohybuje v řádu desítek milionů korun,“ říká šéf serveru Tomáš Čupr s tím, že v červnu už by s rohlíkem na kapotě mělo jezdit padesát dodávek, a to nejen v Praze, ale i v Brně, a na podzim i v dalších krajských městech. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).