Hlavní navigace

Komerční rádia chtějí snížit reklamu ve vysílání Českého rozhlasu

15. 4. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Asociace provozovatelů soukromého vysílání se obává rozšíření reklamního prostoru ČRo poté, co by Parlamentem prošel návrh novely zákona o čtvrtém celoplošném okruhu rozhlasu

Omezení možnosti vysílání reklamy podobné tomu, které se před časem začalo vztahovat na Českou televizi, požadují u Českého rozhlasu zástupci Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV). Organizace, která sdružuje česká komerční rádia, se obává navýšení reklamního prostoru ČRo poté, co by Parlamentem prošel návrh novely zákona, který rozhlasu umožní provozovat čtvrtou celoplošnou stanici v FM pásmu. Nový program chce rozhlas zaměřit na mladé posluchače.

ROZHOVOR: Peter Duhan: Český rozhlas Dvojka se opět přejmenuje. Usilujeme o čtvrtý okruh

„Chtěli bychom, aby ČRo mohl vysílat reklamu za podobných podmínek jako ČT,“ řekl serveru DigiZone.cz prezident rozhlasového domu Lagardere Active ČR Michel Fleischmann. Česká televize před časem přišla o možnost vysílat klasickou spotovou reklamu a teleshopping na programech ČT 1 a ČT 24. Výnosy z prodeje reklamy na ČT 2 pak Kavčí hory musí ze zákona poskytovat do Fondu kultury, peníze z reklamy na ČT Sport používají na nákup vysílacích práv pro sportovní přenosy.

K TÉMATU: Poslanci definitivně zrušili reklamu na ČT 1, ČT 24 a webu ČT . Od 11. listopadu 2011

cif - září

Český rozhlas momentálně může vysílat velmi omezeně reklamu na všech svých okruzích. Vznikem nové celoplošné stanice pro mladé by ale vstoupil do přímého boje o reklamní zadavtele s komerčními rádii. To se provozovatelům nelíbí, porotože investice do rozhlasové reklamy vytrvale klesají. „Letos očekáváme, že do rádií půjde asi 800 milionů korun. Přitom Český rozhlas loni z reklamy utržil 100 milionů. Neděláme si iluze, že by se všechny tyto prostředky přesunuly k privátním rádiím – ani v případě ČT a komerčních televizí tomu tak nebylo – ale i kdyby to byla polovina, 50 milionů jsou obrovské peníze,“ řekl Fleischmann.

DigiZone.cz přinese v úterý rozhovor s prezidentem Lagardere Active ČR Michelem Fleischmannem o vysílání BBC pod taktovkou této společnosti

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).