Hlavní navigace

Konec Active TV? Rada pro vysílání jí uložila pokuty za víc než milion korun

26. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Největším prohřeškem, za který musí Active TV zaplatit půl milionu korun, bylo podle RRTV odvysílání teleshoppingového bloku na erotickou telefonní linku těsně před šestou hodinou ráno.

Čtyři pokuty v celkové výši 1,050 milionu korun uložila provozovateli nabídkové a teleshoppingové televizi Active TV, společnosti TV CZ s r.o., Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Za největší prohřešek přitom označila odvysílání teleshoppingového bloku na erotickou zpoplatněnou telefonickou linku, který obsahoval sexuální praktiky, a do vysílání se dostal mezi pátou a šestou hodinou ráno loni 19. května. „Tento audiovizuální obsah byl zařazen do vysílání bezprostředně před 6. hodinou ranní, kdy se již předpokládá, že televizi sledují děti a kdy některé televizní programy orientují své vysílání zejména na dětské diváky nejnižší věkové kategorie,“ vysvětlila vysílací rada v tiskové zprávě ze svého úterního zasedání.

K TÉMATU: Active TV ukončila vysílání v multiplexu 3, na satelitu distribuce pokračuje

KL21

„Teleshoppingový blok má svým explicitně sexuálním obsahem potenciál vážně narušit zejména psychický a mravní vývoj dětí, neboť u nich může způsobit vážné narušení jejich přirozeného sexuálního vývoje, vedoucí až k jeho patologizaci,“ konstatuje RRTV. Další pokutu ve výši 300 tisíc korun radní televizi uložili za to, že 9. listopadu loňského roku odvysílala v pravé poledne v bloku EZO.TV lékařské rady, které si diváci mohli vyložit jako náhradu lékařské péče a zanedbat tak prevenci či léčbu třeba i závažných onemocnění. Pokutou 200 tisíc korun Rada potrestala Active TV za to, že jí neposkytla záznam vysílání z 21. ledna 2014, a dalšími 50 tisíci za telefonní soutěž, v níž Active TV označovala za správnou odpověď slovo „papagáj“, přičemž podle pravidel soutěže mělo jít o slovo v češtině, jímž je v daném případě „papoušek“.

Pro Active TV mohou mít pokuty až likvidační účinek, nedávno se z finančních důvodů stáhla z pozemního vysílání v celoplošném multiplexu 3 a problémy má i na satelitu. Už od loňského roku se přitom spekuluje o tom, že tato televize zcela ukončí své vysílání.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.