Hlavní navigace

Konec čtverců. Instagram se otevírá i fotkám a videím v plném formátu

28. 8. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Je to konec jedné éry. Otázkou ale pořád zůstává, jestli to, že se zbaví oblíbené i proklínané vlastnosti, službě k něčemu pomůže.

Od teď i na plný formát. Instagram oznamuje na svém blogu, že už se nebrání obdélníkům. „Čtvercový formát byl a vždycky bude součástí toho, co jsme. Jen chceme vyjít vstříc uživatelům,“ tvrdí služba s tím, že prostě chce umožnit svým fanouškům vyfotit Golden Gate od jednoho břehu až k druhému. 

Pro uživatele se nic nemění. Všechny efekty a filtry budou fungovat i na nový formát. Šířkové fotky ale musí uživatelé fotit mimo prostředí Instagramu. Ten umožňuje fotit stále jen čtverce.

Instagram se začíná po letech posouvat k byznysu. Během letošního roku testuje nové typy reklamy. Ke klasickým reklamním (sponsored) fotkám, nedávno doplněných reklamním „kolotočem“ (carouselem) s tlačítkem Dozvědět se více (Learn more), mají přibýt nové „akční“ formáty umožňující přímou interakci uživatelů. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).