Hlavní navigace

Instagram rozšiřuje reklamní formáty, chystá i API pro inzerenty

Autor: Instagram
David Slížek

Víc reklamy a podstatné rozšíření počtu zadavatelů, kteří si ji budou moci zaplatit. A také nové „akční“ formáty. To jsou novinky Instagramu.

Instagram s reklamou experimentuje už déle než rok a půl a nějakou dobu ještě zůstane u testování s několika velkými klienty. Ještě letos ale má přijít změna: reklamy mají být dostupné mnohem většímu počtu inzerentů, přijdou nové formáty a cílení s využitím dat Facebooku. Instagram to oznámil na blogu.

Ke klasickým reklamním (sponsored) fotkám, nedávno doplněných reklamním „kolotočem“ (carouselem) s tlačítkem Dozvědět se více (Learn more), mají přibýt nové „akční“ formáty umožňující přímou interakci uživatelů. 


Autor: Instagram

Instagram zatím kromě výše zmíněného ukázal tlačítka Shop Now, Install Now, a Sign Up, která se budou zobrazovat pod fotkami. Kliknutí na tlačítko otevře odkaz v interním prohlížeči Instagramu, ze kterého se pak uživatel po provedení kýžené akce může jednoduše vrátit zpět do aplikace.

S novými formáty Instagram slibuje také přesnější cílení reklamy, které má přijít během letošního roku. Nové nástroje mají na jedné straně umožnit cílení podle demografických dat a zájmů uživatelů, na druhé pak uživatelé dostanou možnost dát Instagramu najevo, jaké reklamy chtějí a jaké nechtějí sledovat, tvrdí firma. 

KL17-nominace

Instagram také slibuje, že svůj reklamní program uvolní pro více zadavatelů. Chystá pro ně speciální Ads API a nástroje pro nákup reklamy založené na infrastruktuře Facebooku (majitele Instagramu). Právě skupina vybraných partnerů Facebooku je dostane na zkoušku jako první. 

Zbytek světa má přijít na řadu někdy později během roku. Kdy instagramové reklamy dorazí i do Česka, zatím jasné není. A jeho do češtiny lokalizovaná stránka o inzerci zůstává stále na informace hodně skoupá.

Našli jste v článku chybu?