Zatím největší tuzemská investice japonské firmy se bude ještě ladit a musí projít schválením antimonopolního úřadu. Řádově se obchod pohybuje ve stovkách milionů korun.
„Jdeme naproti trendu elektronizace a většího využití IT služeb v podnikové sféře. Převzetí společnosti Webcom nám zajistí nejen v Česku, ale i v okolních zemích další růst,“ tvrdí šéf tuzemské pobočky japonské korporace Tomáš Bednář.
Webcom funguje už sedmnáct let. Loňský rok stočtyřicetihlavá firma ukončila s obratem kolem 350 milionů korun. Zároveň patří mezi největší tuzemské partnery Microsoftu. Podle Bednáře se Webcomu otevřou dveře na nové trhy, na kterých už Konica Minolta působí.
„Spolupráci zaměříme zejména na vývoj nových služeb a na nastavení společného přístupu k zákazníkům,“ dodává Bednář s tím, že Konica Minolta převezme všechny podnikatelské aktivity a zaměstnance Webcomu.
„Očekáváme dynamičtější růst na globálním trhu. Spolupracovat budeme jak při vývoji nových řešení na platformě Microsoft SharePoint, tak při integraci našich produktů na softwarové aplikace Konica Minolta z oblasti digitalizace a správy dokumentů,“ doplňuje výkonný ředitel Webcomu Stanislav Hlobilek.
Webcom bude nadále působit odděleně pod svojí značkou a řídit by ho měl současný management. Její výkonný ředitel Stanislav Hlobilek se stane členem vedení českého zastoupení Konica Minolta.
Není to první letošní investiční akce, kterou Konica v Česku rozjela. Už v březnu si otevřela firma vývojové centrum v Brně. To by mělo do tří let zaměstnat až padesátku lidí a zaměřené by mělo být na 3D tisk, holografické brýle nebo senzorové sítě.