Loňský ročník vrcholil slavnostním vyhlášením věnovaným konci tisku, ten letošní se vypořádá se samotným koncem světa. Více se dozvíte na webu ankety, kde máte už teď jedinečnou možnost pustit si znělku letošního ročníku a dozvědět se, co čeká na konci tunelu.
Harmonogram ankety je naplánovaný tak, aby vyhlášení vítězů nezkomplikoval ani známý plán mrtvých Mayů, takže vítěze se dozvíme 28. listopadu. Jejich radost vlastně přetrvá až na věčnost, protože od 21. prosince bude vymalováno natrvalo a nikdo další už je nebude moci nahradit. Do té doby proběhnou tři výběrová kola (nominace, výběr expertního panelu a ostré hlasování), aby se síto nominovaných projektů prosilo skutečně důkladně.
Jako každý rok jsme i letos obměnili kategorie. Nechali jsme si poradit od veřejnosti i odborné poroty. Než vás seznámíme se změnami, dovolte poděkování těm, jejichž nápady nám pomohly utřídit myšlenky a upravit výslednou podobu hlasování. Na oplátku dostanou láhev — nikoliv však krabici — vína a VIP vstup na konferenci Czech Internet Forum 2012: Michaela Rybičková, Michal Berg, Radim Hasalík, Martin Kopta a Jakub Unger. Díky za váš zájem a pomoc.
A jaké to tedy letos bude? Z hlasování jsme vyřadili kategorie All Star a Vyhledávače. Kategorii Inspirace roku jsme rozdělili na dvě, a vzniknou tak Obsahová inspirace a Marketingová inspirace, aby bylo trochu návodnější, co v té oblasti vybírat. Úplně novou kategorií bude Veřejně prospěšná služba, protože v této oblasti za poslední rok vzniklo opravdu hodně podnětných a užitečných projektů, které si jistě zaslouží podporu a pozornost. Pro všechny kategorie pak platí, že nejen oblíbenost, ale právě aktivity uplynulého roku by měly v ideálním případě být tím, co nejvíce ovlivní zařazení projektů do finálního hlasování.
Internetová veřejnost bude letos rozhodovat o pořadí v těchto kategoriích:
- Zpravodajství
- Mediální projekty všeobecného zpravodajství
- Zájmové weby
- Tematicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty)
- Internetové obchodování
- Projekty založené na zprostředkování transakčních operací (e‑shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.)
- Nástroje a služby
- Nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy)
- Mobilní služba
- Služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení (kategorie není určena pro weby mobilních operátorů)
- One (wo)man show
- Libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka — např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e‑commerce
- Veřejně prospěšná služba
- projekty, kterých primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů
Odborná porota, složená z významných osobností podnikatelského, mediálního a internetového světa, svým hodnocením určí pořadí v těchto kategoriích:
- Projekt roku
- Výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu
- Osobnost roku
- Která osobnost v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu
- Anticena
- Projekt, událost či aktivita problematického charakteru
- Marketingová inspirace
- Inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb)
- Obsahová inspirace
- Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.)
- Globální projekty českých tvůrců
- Projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky; v této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace
S nominacemi začínáme 23. července. Do té doby krásné léto.