Křišťálová Lupa 2015 představuje novinky. Oslaví jedničky a nuly

15. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Těžko se tomu věří, ale za chvíli odstartuje jubilejní, už 10. ročník ankety Křišťálová Lupa. Představujeme nejdůležitější změny.

Pamatuju si to jako včera, když jsme v roce 2006 poprvé v pražském Mánesu vyhlašovali výsledky Křišťálové Lupy. Tenkrát se stal osobností roku Ivo Lukačovič, Projektem roku Aktuálně.cz a anticenu si vysloužil legendární parazit na státních penězích Peprnet.cz (ostatně, můžete si prohlédnout kompletní výsledky všech ročníků v přehledné podobě).

Od té doby se hodně změnilo. Už proto, že se během těch deseti let změnil celý internet. Naštěstí v České republice vzniká stále více zajímavých a užitečných projektů a některé z nich se dokonce dokážou skvěle prosadit na globálních trzích.

Pozornost i uznání si jistě zaslouží a Křišťálová Lupa k tomu chce zrovna letos co nejvíce pomoci. Přípravy už jsou v plném proudu a dnes vám představujeme to nejdůležitější, co vás čeká.

Téma letošního ročníku

Jak víte, každý ročník má nějaké své téma, které se odrazí hlavně na podobě slavnostního vyhlášení. Po konci tisku, světa, francouzské kavárně a trampech nám letos pod svítivou desítkou logicky nezbývá než oslavit „Jedničky a nuly“.

Oblékneme se do patřičně slavnostního, což se odrazilo i na dramaticky proměněné podobě webu hlasování, včetně nového loga ankety. A na vyhlášení v Arše to všechno zkusíme pořádně vystajlovat.

A tady je znělka letošního ročníku:

Změny v kategoriích

Držíme krok s dobou, takže jsme opět lehce upravili hlasovací kategorie.

Zrušili jsme kategorii Mobilní služba, protože dnes už se rozdíly mezi zařízeními tak stírají, že podle tohoto parametru nemá cenu projekty speciálně selektovat.

Naopak jsme na podnět a za partnerské garance České spořitelny, generálního partnera ankety, přidali zbrusu novou kategorii Data-driven projekt určenou projektům, pro něž jsou big data klíčovou a strategickou součástí a posouvají se díky nim výrazně kupředu. Protože jde o trochu složitější záležitost, přineseme víc podrobností v samostatném textu.

Druhou novinkou proti předchozímu ročníku je Cena popularity, kterou zaštiťuje T-Mobile, hlavní partner ankety. V ní bude veřejnost svými hlasy rozhodovat o nejoblíbenějším projektu – nominovány by měly být ty, které se dostanou do hodnocení poroty v Projektu roku.

A jedna drobná změna se dotkne i kategorie Veřejně prospěšná služba, kterou svěřujeme nově do rukou odborné poroty.

Kdy a jak hlasovat

A na závěr potřebujete vědět už jen termíny a způsob hlasování. Nominační fázi začínáme 20. července a končíme 28. srpna. Veřejnost bude moci své favority přihlásit třemi cestami – klasickým hlasovacím formulářem, formulářem pro provozovatele projektů a speciálním formulářem pro kategorii Data-driven projekt.

Na začátku září novinářský expertní panel z nominací vytvoří shortlist a 16. září začne velké finále, které potrvá až do 25. října. A 19. listopadu v Divadle Archa sečteme, podtrhneme a vyhlásíme ty nejlepší. Bude to jízda a už se nemůžeme dočkat! Hodně štěstí všem!

Autor článku

Autor je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, s.r.o. a v současné době předsedou Výkonné rady SPIR. Věnuje se marketingu, internetovému prostředí, médiím a příležitostnému moderování. Své občasné postřehy umisťuje na web Simindr.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).