Hlavní navigace

Lagardère Active chce do první desítky nejnavštěvovanějších mediálních skupin na českém Internetu

15. 6. 2012
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Provozovatel rádia Evropa 2 chce výrazně posílit svou pozici na českém Internetu. Do dvou let plánuje zdvojnásobit návštěvnost. Tohoto cíle chce docílit investicemi do rozvoje digitálních médií v řádu desítek milionů korun. Ve hře jsou také akvizice.

Skupina Lagardère Active ČR, která v Česku provozuje rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton a Dance Radio, oznámila ambiciózní plán na posílení své pozice na Internetu. Do dvou let chce na českém Internetu zdvojnásobit zásah neboli zvednout návštěvnost ze současných necelých 900 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně (888 tisíc RU za duben 2012 dle Netmonitoru) na dvojnásobek a dostat se tak mezi desítku nejnavštěvovanějších tuzemských mediálních skupin.

V současné době přitom Lagardère Active ČR, co se týče návštěvnosti, podle údajů Netmonitoru uzavírá první dvacítku. Razantního zvýšení návštěvnosti chce skupina docílit masivními investicemi do rozvoje digitálních médií, a to jak do vytváření vlastních inhouse projektů, tak případnými akvizicemi již zavedených projektů. Za poslední dva roky přitom skupina zvažovala šest různých akvizičních projektů, ze kterých ale nakonec sešlo.

Zleva Lubomír Zoufal - ředitel digitální divize Lagardére Active ČR, Michel Fleischmann - prezident mediální skupiny Lagardére Active ČR
Autor: Martin Vyleťal, Lupa.cz

Zleva Lubomír Zoufal – ředitel digitální divize Lagardére Active ČR, Michel Fleischmann – prezident mediální skupiny Lagardére Active ČR

Když jdete do hloubky, tak zjistíte, že některá čísla, která o projektech kolují, jsou ve skutečnosti zkreslená. Návštěvnost může být dočasně nahnaná například masivní komunikační kampaní. Bylo to pro mě poměrně nemilé překvapení. Je řada projektů, které mají velkou návštěvnost, nefungují však jako konečná služba a nejsou vhodným reklamním nosičem, uvedl na setkání s novináři Lubor Zoufal, ředitel sekce digitálních médií Lagardère Active ČR.

O akvizice tematicky odpovídajících služeb má ale skupina stále zájem. Hledá příležitosti nejen v Česku, ale i v sousedním Polsku. Právě s polským týmem česká pobočka na projektech z oblasti digitálních médií úzce spolupracuje. 

Většina investic do online aktivit

V současné době směřuje 90 procent investic skupiny v Česku právě do rozvoje online aktivit. Řádově se jedná o desítky milionů korun. Podle prezidenta české pobočky francouzského mediálního koncernu Michela Fleischmana je větší zaměření na online projekty logickým krokem. Rozhlasový trh po stránce komerční momentálně neprosperuje. Celý reklamní trh je v krizi. Hledáme alternativy navýšení našich příjmů, uvedl na setkání s novináři Fleischmann.

V oblasti online médií působí Lagardère Active ČR již 3,5 roku. Za tu dobu kromě digitálních aktivit, které se točí kolem rádií, zejména kolem Evropy 2, slovenské Európy 2 a Frekvence 1, vytvořila hudební portál Koule.cz, pohádkové rádio Pigy.cz nebo službu pro řidiče Motomail. V současné době se podle Lubora Zoufala, ředitele sekce digitálních médií, pracuje na dalších dvou projektech, které by měly být představeny do konce letošního roku.

Online tým na začátku tvořili čtyři lidé, dnes se výhradně online aktivitám věnuje 15 lidí. Kompetence jednotlivých týmů se prolínají. Na digitálních aktivitách se tak podílejí například lidé, kteří vytvářejí programy rádií nebo samotní rozhlasoví moderátoři.

Nový obchodní tým pro prodej online reklamy

Letos vznikl v české pobočce francouzského mediálního koncernu specializovaný obchodní tým pro prodej digitální reklamy, který nabízí také cross mediální kampaně na Internetu, v rádiu či mobilních telefonech. V budoucnu by digitální reklamu místo mediálního zastupitelství Regie Radio Music mohla převzít firma Lagardère Advertising, která měla původně po obchodní stránce na starosti Elle, Maxim a další časopisy vydavatelství Hachette Filipacchi 2000.

Loni však Hachette Filipacchi 2000 koupilo vydavatelství Burda a nyní tyto časopisy obchodně zastupuje samo. Lagardère Advertising sice existuje, ale je neaktivní. Fleischmann by ji rád přidružil k ostatním firmám ze skupiny s tím, že by do budoucna zastupovala právě digitální aktivity.

Ofenziva na poli mobilních aplikací

Lagardère Active se snaží prosadit právě i na poli chytrých mobilů. Nabízí mobilní aplikace stanic Frekvence 1, Evropa 2 a Bonton. Loni se v Android Marketu objevila aplikace YouRadio pro poslech rádia na přání. Aplikace je propojena s komunitním hudebním webem Koule.cz, kde Lagardère stejnou službu nabízela prostřednictvím webového prohlížeče. Naposledy letos v dubnu spatřily světlo světa mobilní aplikace stanic Evropa 2 a Frekvence 1 pro Windows Phone 7.

Aplikace YouRadio zatím pro WP7 dostupná není. Přemýšleli jsme nad tím, že bychom udělali i verzi pro Windows Phone. Zatím ale počet uživatelů WP nepřekročil rozumnou hranici, vysvětlil Lubor Zoufal. Mobilní verze YouRadio má jak na Androidu, tak na iOS 20 tisíc instalací, 80 procent z nich je aktivních.

Mobilní aplikace Lagardèru pro poslech rádia má v současné době nainstalováno 200 tisíc uživatelů, z toho 40 procent z nich je aktivně používá. Zhruba polovina uživatelů používá aplikace k poslechu hudby například při chůzi. Druhá část aplikace používá ke kontrole písniček, které se aktuálně hrají.

Podle interní průzkumu Lagardèru, který proběhl v polovině loňského roku a účastnilo se ho 323 respondentů ve věkové skupině 17 –40 let, převýšil poprvé počet uživatelů, kteří preferují poslech hudby na Internetu počet těch, kteří preferují poslech hudby, kterou mají fyzicky uloženou na počítači nebo jiném zařízení. Nejčastěji se muzika poslouchá na videoserverech, následují online rádia. Za poslední půlrok vzrostl počet pravidelných posluchačů online rádií, která skupina provozuje, o 30 procent. Prostřednictvím Internetu si měsíčně v Česku naladí rádio zhruba milion posluchačů.

Kromě mobilních aplikací jedná Lagardère Active ČR o spolupráci se společností Apple. V polovině prázdnin by měl být spuštěn společný projekt s iTunes, který bude zahrnovat jak česká, tak slovenská rádia, která Lagardère provozuje.

Nová verze webu pro děti

V červenci bude spuštěna nová verze Pigy.cz. Bude jiná nejen po vizuální, ale také po technologické stránce. Web bude nově přizpůsoben pro zobrazení na tabletech. Pigy.cz považují v Lagardèru za úspěch. Podle Netmonitoru měl v dubnu 2012 návštěvnost 25 702 unikátních návštěvníků. Současná verze je ale postavená na technologii Flash, a to může podle Zoufala způsobovat problémy s měřením. Podle Yahoo Analytics zavítá na Pigy.cz měsíčně 70 tisíc uživatelů.

Pozitivní ohlasy na web vedl k rozhodnutí zažádat o licenci na vysílání v klasickém terestrickém vysílání. Licenční řízení zatím ale ještě neskončilo. Projekt se zalíbil i polské pobočce. Do konce roku by tak měla být spuštěna i verze v polštině. 

CS24 tip temata

Skupina také využije synergií v rámci koncernu Lagardère, do kterého patří například prodejny tisku Relay nebo řetězec kaváren Costa Coffee. Právě v některých z nich, které disponují dětskými koutky, se v nejbližší době objeví omalovánky nejdříve v tištěné a později i v digitální podobě. Tento krok by měl přinést zlepšení povědomí o webu Pigy.cz a zvýšit návštěvnost.

Digitální aktivity Lagardère Active ČR jsou prý v současné době rozpočtově neutrální. V letošním roce by se měly podílet na tržbách firmy přibližně šesti procenty.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).