Výraznými proměnami prochází letos na podzim dvě největší rozhlasová mediazastupitelství v Česku. Poté, co od Regie Radio Music (RRM) odešlo šest regionálních rádií sdružených do skupiny Direct Radio Network a nechalo se zastupovat konkurenčním mediazastupitelstvím Media Marketing Services (MMS), opačným směrem se vydala rádia vlastněná společností Radio United Broadcasting, potažmo skupinou GES Ivana Zacha, polovičního majitele televize Prima. RRM v prvním kroku přišla o zastupování rádií Krokodýl, Jih, Jihlava, Free, Zlín a Haná, v druhém naopak získala rádia Country, Beat, síť Kiss, Radio 1, Signál a Rádio Spin.
K TÉMATU: Andrej Babiš potvrdil, že koupí rádia Impuls a RockZone. Transakci musí schválit ÚOHS
Vyjádřeno čísly, RRM dosáhne 44-procentního podílu na trhu s rozhlasovou reklamou, konkurenční MMS bude mít podíl 33 procent. Ke změně dojde od Nového roku. „Společně s již zastupovanými stanicemi Rádio Impuls, Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Rockzone a Dance budou rádia zastupovaná RRM nyní schopná v týdnu oslovit více než 70 procent rozhlasových posluchačů v ČR, čímž zásadně odskočíme komerční konkurenci. Nové produkty RRM nabízející kombinaci všech zastupovaných rádií, budou tak schopny zcela naplnit požadavky většiny rozhlasových klientů,“ konstatuje obchodní ředitel RRM Martin Nováček.
ČTĚTE TAKÉ: Radiožurnálu opět přibyli posluchači. Je čtvrtý, ale přiblížil se výsledkům Evropy 2
Výrazný náskok si ale RRM nemusí udržet na dlouho. Jeho významný klient, nejposlouchanější české Rádio Impuls a jeho sesterský RockZone totiž mění majitele. Kupuje je Andrej Babiš, který by mohl uvažovat o změně mediazastupitelství. Smlouva Impulsu s RRM vyprší na konci roku 2014, poté by se podíly RRM a MMS na trhu mohly opět změnit. V případě Impulsu jde o velmi významnho hráče, který má víc než 12-procentní podíl na trhu.