Hlavní navigace

Lagardere bude zastupovat rádia spolumajitele Primy. Nepřijde ale o Impuls?

5. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mediazastupitelství Regie Radio Music bude prodávat reklamu na rádiích skupiny Radio United Broadcasting a výrazně tak předběhne v podílu na trhu konkurenční Media Marketing Services.

Výraznými proměnami prochází letos na podzim dvě největší rozhlasová mediazastupitelství v Česku. Poté, co od Regie Radio Music (RRM) odešlo šest regionálních rádií sdružených do skupiny Direct Radio Network a nechalo se zastupovat konkurenčním mediazastupitelstvím Media Marketing Services (MMS), opačným směrem se vydala rádia vlastněná společností Radio United Broadcasting, potažmo skupinou GES Ivana Zacha, polovičního majitele televize Prima. RRM v prvním kroku přišla o zastupování rádií Krokodýl, Jih, Jihlava, Free, Zlín a Haná, v druhém naopak získala rádia Country, Beat, síť Kiss, Radio 1, Signál a Rádio Spin.

K TÉMATU: Andrej Babiš potvrdil, že koupí rádia Impuls a RockZone. Transakci musí schválit ÚOHS

Vyjádřeno čísly, RRM dosáhne 44-procentního podílu na trhu s rozhlasovou reklamou, konkurenční MMS bude mít podíl 33 procent. Ke změně dojde od Nového roku. „Společně s již zastupovanými  stanicemi  Rádio Impuls, Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Rockzone a Dance budou rádia zastupovaná RRM nyní schopná v týdnu oslovit více než 70 procent rozhlasových posluchačů v ČR, čímž zásadně odskočíme komerční konkurenci. Nové produkty RRM nabízející  kombinaci všech zastupovaných rádií, budou tak schopny zcela naplnit požadavky většiny rozhlasových klientů,“ konstatuje obchodní ředitel RRM Martin Nováček.

Marketing Meeting balicek

ČTĚTE TAKÉ: Radiožurnálu opět přibyli posluchači. Je čtvrtý, ale přiblížil se výsledkům Evropy 2

Výrazný náskok si ale RRM nemusí udržet na dlouho. Jeho významný klient, nejposlouchanější české Rádio Impuls a jeho sesterský RockZone totiž mění majitele. Kupuje je Andrej Babiš, který by mohl uvažovat o změně mediazastupitelství. Smlouva Impulsu s RRM vyprší na konci roku 2014, poté by se podíly RRM a MMS na trhu mohly opět změnit. V případě Impulsu jde o velmi významnho hráče, který má víc než 12-procentní podíl na trhu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).