Chrome, Gmail, vyhledávač nebo Android jsou pro Google už stará vesta. Larry Page už kouká o pár let dopředu. V aktuálním dopisu akcionářům popisuje cesty, kterými by se jeho firma měla v budoucnosti vydat.
„Jsme nadšeni naší novou službou Google Shopping Express service. Jsme na dobré cestě, abychom brzy dokázali doručovat zboží v den objednání,“ tvrdí Page. Vstup do e-shopového světa ale znamená přímý střet s Amazonem.
Silnou vizi má Page i ve zdravotnictví, kde chce hlavně prodlužovat lidský život. V tomto oboru zatím Google operuje v zastoupení své firmy Calico nebo třeba experimenty v podobě chytrých čoček. „Není nutné, aby v současném světě umírali lidé před osmdesátkou,“ tvrdí manažer vizionář.
Dalším úkolem do budoucnosti je chytřejší vyhledávač. „Vylepšený kontext může proměnit vyhledávání na přirozenou věc a neomezuje se jen na pár klíčových slov,“ konstatuje Page, který se snaží proměnit vyhledávač v jakéhosi partnera v konverzaci.
To všechno ale není k ničemu, pokud nebudou uživatelé on-line. „Pět miliard lidí pořád nemá přístup k internetu. To je tragická situace, kterou musíme změnit,“ vysvětluje.
Google, stejně jako třeba Facebook, už na tom pracuje. Kromě experimentů s balóny si pořídil i výrobce stratosférických dronů, díky nimž bude moci pokrývat internetem i odlehlé oblasti planety.