Společnost LG Electronics, po firmě Samsung druhý největší výrobce televizorů na světě, vykázala ve druhém čtvrtletí letošního roku provozní zisk 503,1 milionu dolarů (částky uváděné na zahraničních webech se liší kvůli různě stanovenému kurzu jihokorejského wonu, tuto uvádí web LG). Oznámený výsledek by v meziročním srovnání znamenal více než dvojnásobný růst příjmů.
Největší podíl na aktuálním úspěchu měla divize domácích spotřebičů, jejíž provozní příjem se meziročně zvýšil bezmála o padesát procent na aktuálních 370 milionů dolarů, což by měl být čtvrtletní firemní rekord. Obrat přesahoval čtyři miliardy dolarů, na jeho kvartálním nárůstu o pět procent měl zásluhu především B2B prodej klimatizací
. Domácí spotřebiče tvoří podle citované analýzy největší zdroj příjmů skupiny už téměř dva roky, průměrná obchodní marže u této skupiny výrobků přesahuje devět procent.
Prodeje elektroniky táhnou high-endové televizory
Segment domácí zábavy byl druhým nejziskovějším, prodeje táhly Ultra HD a OLED televizory. Celkový obrat divize přesáhl 3,5 miliardy dolarů a provozní zisk dosáhl tří set milionů dolarů. To znamená nárůst příjmů o skoro šest procent oproti prvním třem měsícům tohoto roku a zároveň by mělo jít i o nejlepší čtvrtletní obchodní výsledek této kategorie v historii firmy LG. I v segmentu zábavní elektroniky uvedla společnost aktuálně dosaženou marži, kterou zájem o high-endové přístroje
a firmou deklarovaná upravená struktura nákladů
vyšponovala k 8,6 procentům. I to by mělo být nejvýše, kam zatím LG zamířilo.
Ve čtvrtletní ztrátě jsou naopak dvě zbylé divize LG, a to jednak výrobci mobilních komunikací, a jednak vývojáři komponent pro vozidla. Mobilní tým je za minulé čtvrtletí ve ztrátě 132 milionů dolarů, přestože od dubna do června mělo LG prodat téměř čtrnáct milionů zařízení. V červených číslech je mobilní divize už páté čtvrtletí po sobě. Automechanici vykazují provozní ztrátu patnácti milionů dolarů, pro příští čtvrtletí se spoléhají na spolupráci s elektromobilem Chevrolet Bolt.