Hlavní navigace

Ljuba Kotásková: má smysl být na sociálních sítích?

7. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních. Největší nárůst uživatelůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních.

Největší nárůst uživate­lůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

V ČR je asi 35% penetrace Facebooku; to je kolem 43. místa. Lidé v produktivním věku mají největší zastoupení.

Víte, kteří z vašich konkurentů to na Facebooku dělají dobře? Jaké mají výsledky? Můžete si to vypsat na Social Bakers… Pořád vede zábava a pop-kultura.

Jak data měřit? Lze měřit každou platformu zvlášť, ale je těžké se v tom pak vyznat — složit data dohromady. Je jednoduché říci, kolik máte fanoušků nebo kolik lidí „o vás mluví“, ale mnoho to nevypovídá.

Zásadní metrikou má být ohlas fanoušků na to, co tam posíláte. Skutečně je to zajímá? Reagují na to? Dosáhli jste dialogu, anebo vedete monolog?

1. Potřebujete získávat data.

2. Měřit je v kontextu.

3. Pracujte s interakcí.

Míra zapojení uživatelů (engagement rate) má vypovídací hodnotu mnohem větší než číslo od Facebooku „people talking about“.

Dění na vlastní stránce vztahujte i k tomu, co se děje u konkurence, vůbec v oboru, anebo obecně.

Sledujte si, jak rychle odpovídáte. Stíháte to dostatečně rychle? Respektive váš pracovník? Nevisí tam dotazy bez odpovědi?

Sledujte své „superfanoušky“ — to jsou ti stálí a aktivní. Věnujte pozornost jejich příspěvkům. Dále s nimi pracujte. Seznamte se s nimi.

Příkladem úspěšné kreativní aplikace Puma — obarvěte si tenisku. Zapojilo se čtyři sta tisíc uživatelů.

UX DAy - tip 2

Turecký operátor AVEA chtěl data uživatelů, co nejvíce kontaktů. Vystavil jednoduchý formulář, se slibem okamžité odměny volnými minutami za vložení telefonního čísla a jména. Během čtyř dnů tři sta tisíc, nakonec se zapojilo sedm set padesát tisíc.

Peugeot chtěl, aby se fanoušci hlásili na testovací jízdy. Zábavná forma kvízu — otestuj svůj skutečný věk — skoro bez zmínky značky! Až na závěr tlačítko: chci vyzkoušet tento model auta. Cíl byl 1000 jízd, dosáhlo se 1700 jízd.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).