Teď jsem klikl na tlačítko "KONZULTACE" a už to chápu. Lupa si stěžuje, že konzultace výběru providera, za kterou si účtuje deset tisíc už neznamená jenom prohlédnout pár stránek na internetu ;-)
P.S.: dávám protinabídku 9500 Kč za konzultaci a výběr nejlepšího ISP. ;-)
No ono je to jeste lepsi, Lupa ma (s 99,99% pravdepodobnosti ) totiz dealerske smlouvy s jednotlivymi / nekolika ISP a doporucuje toho ISP, u ktereho je nejvyhodnejsi provize + dostane poplatek za konzultaci. Jako business je to ok, ale to schovavani se za "nezavisle" konzultanty je usmevne :)
Ono to vlastne doklada i to: Cena konzultace: 10.000 Kč (zdarma v případě realizace připojení) ... co je tou realizaci pripojeni ?:) Pokud zakaznik pozaduje konzultaci, je velka pravde podobnost, ze bude i u nekoho "realizovat" :)
Vtipný postřeh :-), skutečnost je bohužel prozaičtější: tuto službu jsme v této podobě začali nabízet až zhruba v polovině loňského roku, kdy už většina ISP ceníky na webu dávno neměla.
Michal Krsek je kromě toho náš externí autor a dost možná ani neví o tom, že tento druh konzultací nabízíme - je tedy zbytečné ho podezírat z nějaké zaujatosti.
Jinak za sebe můžu říci, že současnou praxi ISP považuji za mimořádně špatnou, jakkoliv chápu řadu dobrých důvodů, které v této diskusi padly. Pokud se nemýlím, jako první s touto praxí kdysi začalo LUKO CzechNet - tenkrát před lety jsem v té souvislosti na Lupu napsal článek o smlouvání na arabských tržištích. Dneska to tak funguje všude; smutný pohled.
Funguje to velmi jednoduše. Přijde zákazník, chce poradit s připojením. Zpravidla nám zadá mezní cenu a požadovanou kapacitu připojení. My podstoupíme obvyklé martýrium, získáme od všech relevantních ISP (řádově něco přes deset) cenové podklady a uděláme mu analýzu jejich nabídky.
Zpravidla pak doporučíme tři různé společnosti a u každé z nich vysvětlíme, která kritéria splňují nejlépe - jedna může mít nejlepší cenu, druhá může mít v základní ceně nejvíce doplňujících služeb a třetí může mít třeba nejlepší reference z řad dosavadních zákazníků.
V případě, že si zákazník z naší analýzy vybere, následně mu zprostředkujeme připojení u toho ISP, pro kterého se rozhodl. Na základě toho získáme provizi, a proto si můžeme dovolit neúčtovat zákazníkovi cenu za konzultaci. Těch deset tisíc je v podstatě jen bariéra proti zneužívání této služby, která je - jak sám uznáte - dost pracná. V praxi jsme tuto částku fakturovali jen v jediném případě: dotyčný klient chtěl připojení pro svoji pobočku v ČR a nakonec se rozhodl, že tím ještě počká.
Celá tato věc je pochopitelně postavena na tom, že máme uzavřené zprostředkovatelské smlouvy se všemi podstatnými poskytovateli připojení na trhu, jinak bychom to nemohli dělat. Můžete však být bez obav, že bychom se nechali ovlivnit výší provizí u jednotlivých firem: až na jednu výjimku máme totiž u všech firem prakticky totožné podmínky. Zákazníci se navíc většinou rozhodují podle nabízené ceny - a tu dost dobře nemůžeme ovlivnit ani v případě, že bychom snad nakrásně chtěli.
Musim Vas zklamat. Jak uz jsem podotkl, nedelam pro LUPU (pripadne IINFO) konzultace. Pokud se nekdo v IINFU prohlasuje za nezavisleho konzultanta, prosim, pokud jste mel na mysli me, tak jste se netrefil - skoda, zkuste to priste.