BTW, tu nabidku, kterou se tak bojite delat pravdepodobne pres vsechna opatreni delate znovu a znovu - a predavate ji obvykle primo do rukou osoby jednajici na pokyn konkurence ...
Obavam se, ze si pod pojmem Internet predstavujete ponekud neco jineho, nez Internet vlastne je. Zvlast ty polozky uvedene u toho 30kiloveho pripojeni jsou toho dukazem :-)
Ale na druhou stranu, tento pristup umoznuje ISP, aby zamestnavali obchodniky, kteri nerozumi toho, co prodavaji.
Ad auta: tak se podívejme třeba sem (to nemá být reklama, vzal jsem první, co mi přišlo pod ruku). Těch možností je opravdu hodně a přesto je cena veřejná. Opravdu jste tak skálopevně přesvědčen, že pro připojení není možné vyrobit podobný formulář? Cena se také bude lišit podle počtu odebraných kusů, platebních podmínek, záručních podmínek a mnoha dalších faktorů. Zákazníci to vědí a chápou to.
Ad počítače: IBM, doufám, považujete za dostatečně velkou firmu. Když si od nich budete chtít server, máte poměrně velkou možnost výběru, co v něm bude a nebude (vím to, nedávno jsme to zjišťovali). Když si těch serverů koupíte víc, bude cena výrazně nižší (při větším počtu i velmi výrazně). Dále se cena bude lišit podle doho, jakou variantu servisu si sjednáte. Zákazníci to opět vědí a chápou to.
A teď připojení. Podle vás zákazník není schopen pochopit, že cena závisí na způsobu připojení, na dodaném vybavení, množství přípojek, lokalitě atd. Vzhledem k tomu, že zákazníci firem Ford (Fiat, Vokswagen, Opel, ...) nebo IBM (HP, Dell, ...) jsou schopni to pochopit, považujete nutně své zákazníky za blbce (aspoň relativně vůči těm, kteří kupují auto nebo počítač). Otázkou pouze je, jestli právem. Vy se domníváte že ano, já že ne.
Jak už zde bylo několikrát zmíněno, 90 procent zákazníků (možná i více) se vejde do jedné z několika standardních konfigurací, na které se formulář udělat dá. Ona Škodovka také nemění ceny aut ze dne na den podle toho, za kolik jim zrovna dodávají výfuky nebo kolik museli zaplatit navíc za topení, když je letos silnější zima.
Skutečné argumenty proti tomuto postupu, které zde v diskusi padly, se dají shrnout pod výstižné slovo čachry (skrývání úplatků, úprava ceny podle toho, jak moc zákazník vypadá, že je mimo obraz, zakrývání cenových pohybů před stávajícími zákazníky, atd.). Zbytek je mlžení, které má zakrýt, že se těch čachrů nehodláte vzdát. Omlouvám se za upřímnost, pokud na ni nejste zvyklý.
Některé věci, které píšete, jsou ale tak zjevně nesmyslné, že jsou dobré leda pro pobavení. Třeba:
u 100 počítačů k dodání na jednu adresu máte práci jako dodat 1 počítač,
až mi poradíte, jak naskládám těch 100 počítačů do kufru mého auta...
Potom tam udělejte zatržítko, jestli ta osoba je vlastník, nebo zaměstnanec (zaměstnanci je možné dát vyšší cenu a dát mu za to dárek, vlastníka byste nasrali)
(ano, už to tu několikrát bylo, ale zdůvodňovat neochotu zveřejňovat ceny tím, že byste nemohl uplácet... přečtěte si, prosím, třetí slovo názvu článku)
K vasi otazce, zda neni lepsi investovat 5 minut do telefonu bych rad odpovedel, ze ano - jenze ono to tak neni. Prumerna kvalita obchodniku ISP je dost mizerna. Nabidky "na miru" jsou u vetsiny ISP naprostou iluzi, pokud tim nemyslime ochotu vyjednavat o cene nektere STANDARDNI nabidky. Proste, z meho pohledu zakaznika - nezverejnovani ceniku neprinasi ani zvysenou kvalitu sluzeb, ani lepsi ceny ani cokoliv jineho, pouze jsem ztratil urcitou informaci. A tim mohu byt jen velice tezko nadsen. No, snad se potvrdi alespon to, ze je to skvely system pro ISP ...