Hlavní navigace

Majiteli Novy meziročně klesl zisk o 97%, čisté výnosy mu ale stouply

5. 5. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
5. 5. 2010

UVNITŘ PODROBNÉ VÝSLEDKY Ekonomická krize už nedopadá na majitele televize Nova, mediální skupinu CME, tak výrazně jako v loňském roce. Za první letošní čtvrtletí sice CME meziročně klesl zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací o 97 procenta na 0,8 milionu dolarů (asi 16 milionů korun), čisté výnosy jsou ale o pět procent vyšší než loni a dosáhly 143,6 milionu dolarů (cca 2,8 miliardy korun).

DOKUMENT: Hospodářské výsledky CME za první čtvrtletí 2010 (DOC, 265 kB)

CME se také podařilo meziročně snížit provozní ztrátu o 73 procent, z 52,2 na 19,1 milionu dolarů. V České republice, kde firma provozuje televize Nova, Nova Cinema, Nova Sport, MTV Czech, tiskovou agenturu Mediafax a několik internetových portálů, klesly čisté výnosy meziročně z 55,5 na 54,3 miliony dolarů (téměř 1,1 miliardy korun). Zisk pak z loňských 25,3 milionu dolarů v prvním čtvrtletí na letošních 22,2 milionu dolarů (426 milionů korun).

K TÉMATU: Přestane být Nova zlatou slépkou CME? Větší plány má firma v Bulharsku

V prvním čtvrtletí pokračoval pokles výdajů na televizní reklamu, i když už pomaleji. Střední a východní Evropa se postupně zotaví z krize v první polovině roku 2010 a ve druhé polovině se opět očekává jednociferný růst výdajů na televizní reklamu. S pokračujícím oživením trhů přeměníme své vedoucí postavení v oblasti sledovanosti ve vyšší výnosy a provozní marže, slibuje v tiskové zprávě CME k hospodářským výsledkům za první letošní čtvrtletí prezident společnosti Adrian Sarbu.

MMF24

K lepším výsledkům CME pomohl i fakt, že se loni stáhla z Ukrajiny, kde se její televizní stanice dlouhodobě pohybovaly ve ztrátě. Naopak si pomohla vstupem na bulharský trh, kde získala nejsledovanější televizi bTV a její tematické kanály. Nedávným dokončením transakcí na Ukrajině a v Bulharsku jsme konsolidovali vedoucí postavení na všech našich šesti domácích trzích. CME je nyní integrovanou mediální společností poskytující služby v oblasti televizního vysílání, vlastní produkce a zábavy. Tento model nám lépe umožní čelit změnám v našem sektoru, míní Sarbu.

CME také prošla na přelomu letošního roku reorganizací, svoji obchodní činnost od 1. ledna rozdělila na tři základní divize: Televizní vysílání (Broadcast), New Media (New Media) a Media Pro Entertainment (Media Pro Entertainment).

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).