Hlavní navigace

Majitelka Zásilkovny kupuje podíl v SizeID. Startup čeká cesta do ciziny

Jan Beránek

Simona Kijonková se pustila do rozšiřování své stáje a propojí svou doručovací službu se startupem, který má ulehčit online nakupování oblečení.

Doba čtení: 1 minuta

V podstatě řeší problémy prvního světa, každopádně se už v některých e-shopech zabydlují. SizeID funguje tak, že porovnává míry uživatele s velikostními tabulkami jednotlivých značek a dokáže pak v napojených e-shopech odfiltrovat nepadnoucí modely a velikosti. Zakladatel firmy Adam Bičiště tvrdí, že se tím sníží podíl vratek. 

“I v rámci Zásilkovny jsme stále hledali cesty, jak nákup módy online zákazníkům co nejvíce usnadnit, proto mne velmi oslovil projekt SizeID, který problém řeší ještě před jeho samotným vznikem, a tak sníží počet vratek a reklamací na minimální hranici. Jedná se o nejen na českém trhu ojedinělý projekt,” vysvětluje Simona Kijonková.

NMI18_Krausova

Propojení obou firem má pomoci především SizeID, které se tím dostane na slovenský, maďarský nebo rumunský trh, kde už Zásilkovna působí. „Mluvili jsme s mnoha investory. Spojení se Zásilkovnou nám ale dávalo prakticky od začátku největší smysl,“ tvrdí Bičiště s tím, že Kijonkové prodal jedenáct procent firmy.

SizeID je další z řady agenturních startupů, které vznikly během posledních pár let. Kořeny nové služby tentokrát spadají do agentury Wavevision, kterou založil právě Bičiště. A během vývoje sociální sítě o módě přišel nápad, jak pomoci lidem při výběru padnoucího oblečení online. 

Našli jste v článku chybu?