Za negativními zprávami (tržby klesly o tři procenta) stojí především propad displejové reklamy. Cena za zobrazení banneru klesla až o čtyřiadvacet procent. „Naší prioritou je růst příjmů a z tohoto hlediska nemůžeme být s výsledky spokojeni,“ tvrdí šéfka firmy Marissa Mayer ve svém komentáři pro investory.
Mayer zítra v Yahoo oslaví druhé narozeniny. A k nim dostala na stůl úkol zvaný podíl v čínském kolosu Alibaba, který se chystá letos vstoupit na americkou burzu. Už po svém nástupu totiž odprodala část akcií zpět Číňanům za 7,6 miliardy. Financovala si tím svou strategii. Teď po ní ale prodej požadují Číňané.
Alibaba chce ještě snížit podíl Yahoo, a tak se plánuje prodej přibližně čtyřiceti procent zbývajícího podílu. „To by sice mohlo přinést víc než deset miliard dolarů, ale zároveň se z nových peněz stane noční můra v podobě daní,“ tvrdí Brian Wieser z Pivotal Research pro CNBC.
Z prvního odprodeje firma musela zaplatit na daňových odvodech dvě miliardy. Zbytek ale Marissa Mayer využila na kompletní proměnu zaostávajícího portálu na prostředí, kde zase chtějí pracovat mladí vývojáři. Vyhlásila nový kurs firmy směřující k mobilním telefonům a tabletům.
Během prvního roku v šéfovském křesle za to ale utratila víc než miliardu a půl. Nejdražším nákupem se stal předloni blogovací systém Tumblr za 1,1 miliardy. Tím ale účet nekončí. Jen za první rok pořídila ex-Google manažerka dvacet startupů.