Ředitel obchodu a marketingu stanice O2 Sport Jan Raděj nastoupil do své funkce na začátku loňského června, ke kdysi největšímu operátorovi přešel z televize Nova, kde působil ve funkci brand manažera. Před televizním angažmá pracoval několik let v marketingovém oddělení Vodafonu.
PODROBNĚJI: Do nové stanice O2 Sport míří další člověk z Novy, bude řídit obchod a marketing
Jarní programové schéma bude podle Raděje ve znamení „našich nejsledovanějších soutěží“, tedy fotbalové Ligy mistrů a Synot ligy. Pokračuje také mistrovství světa v rallye WRC a čeká nás i Final Four basketbalové Euroligy z Berlína. Tady držíme palce na postup především Honzovi Veselému z Fenerbahce Istanbul a Tomáši Satoranskému z Barcelony,
těší se Raděj. Novinkou na O2 Sport pak budou atletické závody IAAF a šampionát cestovních vozů DTM.
Nedělní pražské derby nabídne i záběry z obou kotlů
Momentálně žije stanice nedělním derby pražských S, které je podle Raděje spolu se zápasem Sparty s Plzní tím produkčně a komunikačně nejintenzivnějším počinem, který O2 Sport na jaře čeká. Pro naše diváky připravujeme opět možnost výběru komentáře, kde jeden bude klasický od našich profesionálních komentátorů a druhý fanouškovský. V něm se představí František Ringo Čech za Slavii a Jakub Kohák za Spartu,
přibližuje přípravy na pražské derby Raděj.
K TÉMATU: Souboj pražských „S“ na O2 Sport, nový přenosový vůz, více komentářů a více kamer
V rámci své multidimenze zprostředkuje O2 Sport nově i atmosféru v kotlích a fanouškovská chorea, která si na derby připraví jak domácí letenští, tak hosté z Vršovic. Z dalších plánovaných aktivit bych vypíchnul nově rozjetou spolupráci se Svazem lyžařů České republiky nebo stále hlubší vztahy s FAČR. Nesmírně důležití jsou pro nás i naši mediální partneři, jako je deník Sport a web iSport.cz, magazín Hattrick nebo časopis Gól,
doplňuje Raděj.
Proč inzerovat na O2 Sport
O2 Sport prodává už několik měsíců televizní reklamu v balících, které nabízí komunikaci napříč celým vysíláním. Velikost plnění domlouváme vždy individuálně dle konkrétních požadavků jednotlivých klientů. Když to řeknu zjednodušeně, tak pro některé klienty je klíčové mít co nejefektivnější sdělení ve spojitosti s Ligou mistrů, pro jiné je zase důležitá komunikace u nejvyšší tuzemské fotbalové soutěže a u zápasů, jako je zmíněné derby Sparty se Slavií,
popisuje Raděj.
ROZHOVOR: Anna Lenerová – O2 TV připravuje vlastní měření sledovanosti
Někteří zadavatelé využívají klasické spoty, pro jiné je podle Raděje ideální formou komunikace product placement. Jako plně soběstačná produkční společnost klientům nabízíme „end-to-end“ řešení od výroby spotů a vzkazů až po jejich nasazení a následné vyhodnocení jejich sledovanosti. Hlavním partnerům naší stanice pak zaručujeme oborovou exkluzivitu,
vysvětluje Raděj.
Premier League? Chceme jen to nejlepší…
K aktuální situaci ohledně přenosů anglické fotbalové Premier League a španělské nejvyšší soutěže La Liga a případných jednání se satelitní platformou Digi TV, která koupila exkluzivní práva na další tři ročníky obou jmenovaných, se Raděj evidentně nechce vyjadřovat. O2 Sport a obecně O2 TV posuzuje všechna sportovní práva vždy individuálně. Cílem je mít v nabídce O2 TV ten nejsledovanější a divácky nejatraktivnější obsah a jsem si jistý, že tento obsah bude v O2 TV i v následujících letech,
odpovídá v obecné rovině Raděj.
PODROBNOSTI: Nová Digi TV – španělská fotbalová La Liga i anglická Premier League pohromadě
Fotbalová Liga mistrů je podle Raděje společně s českou Synot ligou tím nejexkluzivnějším produktem, který chce i nadále vysílat v plném rozsahu, který stanici umožňuje uzavřená licenční smlouva. Tedy všechny zápasy kromě jednoho úterního na ČT Sport, který ale zákazníci O2 TV mají samozřejmě možnost také sledovat. V této souvislosti rád používám větu, že jedině na O2 TV můžete sledovat naprosto všechny zápasy Ligy mistrů. Jakýkoli klub, kterému fandíte, můžete vidět od jeho začátku v soutěži až do konce. Od Arsenalu Londýn až třeba po Zenit Petrohrad. To vše navíc se špičkovým zážitkem v podobě studia s předními fotbalovými experty a moderátory, Petrem Svěceným a Jiřím Vrbou,
vyjmenovává jednotlivé programové taháky Raděj.
K TÉMATU: Synot liga pouze na placených kanálech? Podle šéfa fotbalové asociace brzy realita
S vysíláním Ligy mistrů souvisí i ochrana přenosů a práv vysílání, která byla podle Raděje vyústěním dlouhodobé snahy většiny poskytovatelů televizního obsahu v České republice. Liga mistrů podle něj definuje standardy na úrovni kvality vysílání, kvality techniky přenosů a dalších faktorů. Je tedy logické, že i na úrovni ochrany teritoriálních práv jsou vlastníci v jednotlivých zemích nabádáni poskytovatelem práv k co největší protekci zakoupeného exkluzivního obsahu,
dodává Raděj.
ANALÝZA: Zvykejme si, že sport v televizi není zadarmo. ČT ztrátu Ligy mistrů očekávala už dlouho
Mantrou kanálu je podle Raděje právě fotbal. V poslední době má stále silnější divácké zázemí kategorie bojových sportů, kterým se O2 Sport také programově věnuje a chce je dále rozvíjet. K tomu, co aktuálně O2 Sport vysílá, tedy Synot lize, Lize mistrů UEFA, britské Premier League, dále eurolize v basketbalu, automobilovým závodům WRC, tenisovým turnajům ATP a WTA nebo galavečerům bojových sportů, jako je MMA, bude stanice i nadále hledat nové programové přírůstky. Tím nejčerstvějším, co mohu v současné době prozradit, je zmíněný šampionát DTM a atletické závody federace IAAF,
prozrazuje Raděj.
Novinky u přenosů z české Synot ligy
Tuzemská nejvyšší fotbalová soutěž je podle Raděje pro O2 Sport jednoznačnou prioritou. Máme k dispozici zbrusu nový přenosový vůz disponující technologií ultra slow záběrů, které diváci znají z mistrovství světa ve fotbale nebo olympijských her. Pro největší zápasy vymýšlíme vždy nové uchopení naší multidimenze, ať už v podobě fanouškovského komentáře, záběrů na nejlepší střelce týmů, nebo kamer zabírající kotle,
shrnuje novinky Raděj.
PODROBNĚJI: O2 Sport zbrojí na jarní část nejvyšší tuzemské fotbalové soutěže
O2 Sport také angažoval dvě nové fotbalové reportérky, Hanku Domnosilovou a Kateřinu Trejbalovou. Celkovou dramaturgii se snaží vybrušovat i náš komentátorský tým v čele s Tomášem Radotínským a Petrem Svěceným. Připravujeme i speciální pořady a exkluzivní rozhovory, kde se nám v průběhu zimy podařilo vyzpovídat takové fotbalové osobnosti, jako je například Pavel Nedvěd nebo předseda FAČR Miroslav Pelta,
představuje Raděj konkrétní personální změny.
Za stoupající počet předplatitelů prý může sport
Kanál O2 Sport přispěl podle Raděje jako diferenciátor celé O2 TV k tomu, že velká část nových zákazníků přichází právě kvůli sportovnímu obsahu soustředěnému na jednom místě a pod jednou distribuční bází. Možnost nahrávání pořadů, možnost přetáčení a zpětného zhlédnutí, to jsou všechno docela návykové věci, které když jednou někdo zkusí, tak už nechce jinak. O2 Sport je pak už jen třešničkou na dortu, u které se všechny funkce spojují, a navíc přidávají ještě něco navíc. Přiznám se, že jsem pracoval napříč mnoha odvětvími, ale takto pozitivní uživatelskou zkušenost od stávajících zákazníků spojenou s jedním produktem jsem ještě nezažil,
neskrývá Raděj nadšení nad svým produktem.
KONKRÉTNÍ ČÍSLA: O2 TV hlásí více než dvě stě tisíc zákazníků
Možnosti distribuce O2 TV podle Raděje dramaticky změnila nabídka mobilní televize s přídomkem Air M. O2 TV je tak dostupná na jakémkoliv internetu, od jakéhokoliv poskytovatele. Například v místě mého bydliště byl z důvodu plánů developera problém s konektivitou O2 TV. Spuštění tohoto produktu pomohlo tedy vyřešit i můj problém. Set top box jsem jednoduše spojil s internetovým kabelem lokálního poskytovatele a po pěti minutách už mi O2 TV včetně programu O2 Sport v HD běžela,
popisuje Raděj svoji osobní zkušenost.
PSALI JSME: Jaká je O2 TV Air M se set-top boxem volně v prodeji?
Aktuálně tvoří tým připravující vysílání O2 Sport zhruba čtyř desítky lidí. Jednotlivé dny a s nimi spojené zapojení lidí se samozřejmě liší podle toho, co zrovna stanice vysílá. Je tak velký rozdíl například mezi pátkem, kdy běží živě dva zápasy Euroligy, a nedělí, kdy O2 Sport přenáší živě šest akcí a z toho jednu kompletně vyrábí. Zapojené profese jsou totožné s jakoukoliv standardní televizí. Máme tedy produkci, režiséry a střihače, oddělení selfu a grafiky, vysílací oddělení, oddělení techniky a programové skladby apod. Speciální složku tvoří komentátoři a moderátoři. Na úrovni PR, reklamní kreativy, online kampaní pak využíváme týmů v naší mateřské společnosti O2,
doplňuje Raděj.
Roční rozpočet stanice, výšku vstupní investice a její odhadovanou návratnost nechce Raděj z pozice marketingového ředitele komentovat. Osobně jsem zodpovědný především za rozvoj obchodních a marketingových aktivit O2 Sportu. Zmíněné údaje jsou navíc beztak stejně předmětem obchodního tajemství a z pochopitelných důvodů je nelze komentovat,
dodává Raděj.