Hlavní navigace

MediaGuru.cz: Šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že druhé peoplemetry nebudou

12. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Televize Nova nebude příští rok prodávat reklamu na data od Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), míří zpět do Asociace televizních organizací (ATO)

Definitivní konec projektu druhého televizního měření v Česku, který mělo pro televizi Nova a agenturu Médea zajišťovat Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), respektive agentura AC Nielsen, oznámil generální ředitel skupiny Nova Christoph Mainusch. Podle serveru MediaGuru.cz to řekl na čtvrtečním večerním předvánočním setkání s klienty skupiny Nova. Konec druhého měření, které ještě oficiálně ani nezačalo, se očekával už delší dobu. Nova totiž po nedávné změně topmanagementu požádala Asociaci televizních organizací (ATO) o opětovné přijetí za řádného člena.

K TÉMATU: Dvojí peoplemetry v Česku patrně nebudou. Kdo ale zaplatí projekt za 300 milionů?

ATO od roku 1997 zajišťuje měření televizní sledovanosti v Česku, projekt SPMS mu měl konkurovat. Nova kvůli novému měření z ATO ke konci minulého roku vystoupila (jinak jí hrozilo vyloučení), nadále ale na základě obchodní smlouvy odebírá data ATO, na jejichž základě prodává reklamní časy na svých televizních kanálech. Smlouva s ATO měla Nově vypršet příští rok v únoru, tou dobou už měla dostávat data z vlastního měření SPMS. Ještě letos v létě televize tvrdila, že v roce 2014 bude prodávat reklamu už podle nových dat od SPMS, které si za realizátora měření vybralo agenturu AC Nielsen.

Lupa tip MF temata2

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce zpátky do ATO, ta po ní žádá souhlas se zveřejněním auditu peoplemetrů

SPMS už v létě začalo skládat vlastní panel domácností, AC Nielsen pak začátkem listopadu začala generovat první zkušební data. Výstup z tohoto měření se ale nikdy nedostal na veřejnost, takže není jasné, jak se výsledky měření od AC Nielsen lišily od toho, které pro ATO realizuje společnost Mediaresearch. Nejasnosti panují i v tom, jak se SPMS a jeho dva členové – Nova a Médea – vypořádají s agenturou AC Nielsen za zrušenou zakázku. Podle dřívějších informací mělo SPMS s AC Nielsen podepsat dlouhodobější kontrakt v objemu 300 milionů korun.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.