Hlavní navigace

MediaGuru.cz: Time Warner chce fúzovat se CME, žádá o souhlas v Bruselu

14. 5. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po oznámení čtvrtletních výsledků hospodaření CME se očekává, že Time Warner oddálí svůj vstup do provozovatele Novy až o tři roky

Vstup amerického mediálního domu Time Warner do provozovatele Novy, společnosti CME, postoupil do další fáze. Evropská komise se podle serveru MediaGuru.cz zabývá čerstvou žádostí Time Warner o povolení fúzovat se CME. Žádost doputovala do Bruselu 8. května, komise se k ní musí vyjádřit do 30. června. Nyní drží Time Warner ve skupině CME podíl 49,9 procenta a má právo ho navýšit nad 50 procent.

K TÉMATU: Time Warner opět navýšil podíl v majiteli Novy. Ovládá ho už téměř z 50 %

Informaci o žádosti Time Warner dostaly od Evropské komise nadnárodní zadavatelé reklamy, kteří působí i v České republice, a od nich putovala i k webu MediaGuru.cz. Komise zadavatelům rozeslala dotazník, v němž se ptá na případné dopady fúze Time Warner a CME na trh s televizní reklamou. Brusel totiž musí případnou fúzi posoudit z hlediska rizik pro zachování hospodářské soutěže. Původně měl Time Warner k 18. květnu letošního roku možnost navýšit svůj podíl v CME nad 50 procent, po oznámení výsledků hospodaření CME za první čtvrtletí 2013 se tento termín posunul na 30. června.

MMF24

ČTĚTE TAKÉ: Wall Street Journal odhaduje, že Time Warner převezme CME, vlastníka Novy

Změnil se i postup, jakým by se Time Warner stal většinovým akcionářem CME. Americký mediální dům se zavázal odkoupit 200 tisíc preferenčních akcií typu B za 200 milionů dolarů, které bude moci nejdříve za tři roky přeměnit v akcie kmenové a zvýšit tak svůj podíl v CME nad 50 procent. Podmínkou úpisu těchto akcií je i vyjádření evropských regulačních orgánů, které má Time Warner získat do 30. června. Proto také žádá Evropskou komisi o souhlas s fúzí se CME.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).