Hlavní navigace

Microsoft by rád do konce roku 2010 prodal 300 milionů licencí Windows 7

9. 3. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nedávno jsme vás informovali, že za čtyři měsíce od oficiálního uvedení Windows 7 stihl Microsoft prodat již 90 milionů licencí. Na hannoverské konferenci CeBIT toto číslo potvrdil také Kevin Turner, který v Microsoftu zastává pozici COO (Chief Operating Officer). Zároveň uvedl, že cílem redmondského softwarového giganta je překročit hranici 300 milionů prodaných licencí Windows 7 do konce tohoto kalendářního roku. Splnění tohoto cíle se nezdá býti nereálným. Analytická společnost Gartner…

Nedávno jsme vás informovali, že za čtyři měsíce od oficiálního uvedení Windows 7 stihl Microsoft prodat již 90 milionů licencí. Na hannoverské konferenci CeBIT toto číslo potvrdil také Kevin Turner, který v Microsoftu zastává pozici COO (Chief Operating Officer). Zároveň uvedl, že cílem redmondského softwarového giganta je překročit hranici 300 milionů prodaných licencí Windows 7 do konce tohoto kalendářního roku. Splnění tohoto cíle se nezdá býti nereálným. Analytická společnost Gartner očekává, že se letos globálně prodá přes 366 milionů počítačů (meziročně by tak jejich prodej měl oproti roku 2009 stoupnout téměř o dvacet procent).

Je velmi pravděpodobné, že na podstatné části nově prodaných počítačů budou předinstalovaná právě Windows 7. Microsoft se ostatně může opřít o dlouhodobou spolupráci s velkými výrobci počítačů jako je Hewlett-Packard, Dell nebo Acer. Není tajemstvím, že OEM kanál je hlavním motorem prodejnosti systémů Microsoftu. Windows 7 jsou navíc lépe navržená pro netbooky, jejichž nástup notně ubral vítr z plachet Windows Vista. Analytici společnosti Gartner přitom očekávají, že i letošní rok se bude různým malým přenosným počítačům dařit velmi dobře. (Softpedia)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).