Hlavní navigace

Milan Fridrich: Warner Brothers vadí případné zveřejnění smluv v registru

14. 11. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Programový ředitel České televize Milan Fridrich upozornil na svém facebookovém profilu diváky, že se možná nedočkají klasických filmů z archivu společnosti Warner Brothers.

Pokud se těšíte na film Casablanca a jiné perly „noir“, tak to nevypadá vůbec dobře. Sice jsme se s distributory dohodli už na veletrhu v Cannes, ale přišli právníci z Warner Brothers a věc se komplikuje. Důvodem je „registr smluv“, který příliš nepočítá s mezinárodním televizním obchodem, uvedl na svém facebookovém profilu Milan Fridrich.

BRANDstorming tip2

Firma Warner Brothers si podle něj vůbec nedokáže představit, že by její smlouva byla někde vyvěšena v jakékoliv podobě. Ani jedno písmeno. Vnímají smlouvu jako své „duševní vlastnictví“. Majitelem smlouvy jsou přitom Warner Brothers, není to věc, kde něco tvoříte jako Česká televize. Pracujeme na tom, ale nevypadá to dobře. Slovenská televize neuzavřela s Warner brother už dlouho žádnou smlouvu. A aby bylo jasno, nikdo nechce nic „zatmívat“. Zákon takto ale může snižovat kvalitu veřejné služby nebo znemožňovat programovou pestrost, dodal Fridrich.


Autor: Karel Choc

Milan Fridrich

Jak Fridrich upozornil, zákon o registru smluv příliš nepočítá s anglosaskými firmami a jejich osobitou právní kulturou ani mediální realitou, kdy se zmíněné společnosti ke smlouvám chovají jako ke svému majetku. Už vůbec pak nepočítá s tím, že když zemře třeba Marlon Brando a vy ten den chcete zajistit film, že to zvládnete vyvěsit čtrnáct dnů předem, když vysílat musíte hned. Škoda, že tyhle drobnosti se nezohlednily jako výjimka – zahraniční akvizice nebo sportovní práva, a přitom na ně ČT dopředu upozorňovala, varuje Fridrich.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).