Hlavní navigace

Názory k článku Milan Kučera (Aukro.cz): Aukce jsou důležité, ale růst vidím v přímém prodeji

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 13. 9. 2013 8:46

    JKL (neregistrovaný) ---.sprintel.cz

    Právě že nespolkne... Ona to udělá ještě vyčůraněji. Kdyby obchodníka spolkla, tak nese i jeho ztráty a rizika.

    Ovšem ona mu bude jen fakturovat, přikazovat, nařizovat, zakazovat. Například Slevomat už to má u zboží vychytané tak, že veškerá komunikace proběhne jenom se Slevomatem a obchodník tak se zákazníkem ani nemá šanci vůbec nijak komunikovat.

    Spousta lidí to potom bere tak, že si "nakoupila na Slevomatu" a ani netuší, že Slevomat měl vlastně službu "jen" zprostředkovat. Obchodník pak už přestává být podnikatelem, ale je v podstatě jen jakýsi zaměstnanec na švarcsystém Slevomatu, který se podílí na zisku, ovšem v případě ztrát nese 100%. (Slevomat nezajímají reklamace, servis atd. - tyhle nákladné služby nese 100% obchodník).

    A heuréka jde přesně tímto směrem! Už jenom stačí, aby veškeré objednávky probíhali rovnou v systému Heuréky a je to! Ze všech eshopů zapojených do takového systému jsou pak jen zaměstnanci na švarcsystém, kteří možná prodají párkrát něco "bokem", ale nedivil bych se, kdyby to Heuréka zakázala.

    Eshop nemá cenu propagovat přes srovnávače, Slevomaty atd., to je cesta do pekla!
    Eshop získá zákazníky z reklamy na Internetu (např. AdSense), docela levné jsou i letáky v MHD (tady bych nezapomínal, že ČR není jenom Praha a zvlášť malá města mají poměr cena/výkon naprosto vynikající, navíc lidé za malých měst mají většinou jedinou možnost jak se dostat k nějakému netypickému zboží právě na eshopech).
    Mnoho zákazníků naláká také unikátní obsah. Super je eshopu vytvořit poddoménu - například "magazin.eshop.cz" a tam mít e-zin o dané problematice, novinky atd. V ČR je opět super věc, že nemusíte nic složitě vymýšlet, ale díky jazykové bariéře jenom prolezete zahraniční weby, přeložíte, uvedete zdroj a pohoda :)

    Super jsou i různá videa, video-recenze atd.

    Tímto stylem můžete psát i krátké zprávičky několikrát denně a web tak udržovat velmi živý.

    E-shop se pak stává velmi rychle známým, alespoň v řadách potencionálních zákazníků. Asi jen velmi těžko se stane, že si někdo bude několikrát do týdne číst například nové recepty, tipy na vaření, návody do kuchyně atd. a když ta samá firma pak nabídne na stejném místě ke koupení například kuchařku nebo tlakový hrnec, tak ani sekundu nebude uvažovat nad tím, aby si to koupil...

    Navíc od koho si člověk koupí raději? Od "unknown", kterého mu vyhodí Heuréka nebo od "odborníků", od kterých třeba už několik měsíců čte články a kouká na videa?

  • 13. 9. 2013 11:43

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Tak to ani nahodou.

    90% lidi neumi najit ani dva eshopy kde by se dalo koupit totez. Prevazne znaji jeden, ktery se jim nekde vnucuje reklamou.

    Tech 10% potom zkoukne, kolik +- to zbozi stoji, a pokudneni vylozene prepalene ... tak ho koupi tam, kde maji reference/zku­senosti, ze nejsou problemy.

  • 13. 9. 2013 11:44

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Proto nakupujou, jak rekl MP vejs, v Alze, kdyz se presne totez da jinde poridit i o 1/3 levnejs a prevazne jeste s delsi zarukou v cene ...

  • 13. 9. 2013 12:08

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Naposledy jsem v Alze pred mesicem koupil tablet Prestigio, dostal jsem k nemu batoh a navic jsem na netu nasel slevovej kupon na 200,- Takze zatimco po prohledani google byla nejlevnejsi cena 6.450,- ja ho mel z Alzy za 6.390,- + batoh zdarma. Takze kecy, ze to same poridim jinde o 1/3 ceny niz si nechte od cesty.

  • 13. 9. 2013 12:16

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Kecy si nechte od cesty vy ... kupoval sem switch, v alze stal na 4k o 500 vic nez v czc (a to taky neni ani zdaleka nejlevnejsi) a jeste tam nabilzeli "treti rok zaruky za 500" ... v czc byl o to petikilo levnejsi vcetne 5let zaruky. Jinde bych ho koupil klidne jeste o dalsi petikilo levnejs.

    A to nemluvi o moznosti to koupit pres ebay, za pulku.

  • 13. 9. 2013 12:26

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Ale jiste z jednoho nakupu se neda nic vyvozovat, ja zase pokoukavam po TV a kdyz jsem se naposledy dival, tak v Alze ji meli o necely 2.000,- levnejsi nez c CZc, ale nasel jsem ji jeste jinde o tisic levneji. Samozrejme, prave proto je treba hodit presnej nazev zbozi do Google a kouknout i jinam, ale faktem zustava, ze v Alze maji hodne polozek opravdu levnych a lidi maji tendenci (snad kvuli nedostatku casu) kdyz uz jsou kupovat neco levnycho do Alzy, koupit i neco dalsiho, co uz tak levne nevyjde. Ale nic to nemeni na faktu, ze je celkove Alza pomerne levna, dost casto dokonce o nejakou tu korunu levnejsi nez CZc.

    Jinak ebay fakt neuvadejte, to je mimo zaber beznych nakupu.

  • 13. 9. 2013 14:03

    Petr (neregistrovaný) 2a00:1800:ff2:----:----:----:----:----

    Často kupuju u Alzy a vždycky používám srovnávač. Budete se divit, ale Alza často vyjde +- v relaci s těma nejlevnějšíma. Pokud použiju odběr na prodejně a místo nutnosti platit poštovné tak jsem na spodní hranici. Samozřejmě ne u všeho zboží.

  • 13. 9. 2013 15:22

    Petr (neregistrovaný) 2a00:1800:ff2:----:----:----:----:----

    pokud strčím do srovnávače výrobek, jedná se o tentýž výrobek, prodaný za různých podmínek, nikoliv o jiné výrobky.

    Obchod kromě ceny ještě může ovlivnit
    - rychlost dodání
    - délku záruky
    - cenu dodání a místo (místo čekání na pošťáka doma třeba vyzvednutím v obchodě dle mé pracovní doby)
    - něco jako dobré zkušenosti (s minulými dodávkami, s vyřízením reklamace)
    - dobrý dojem z obchodu třeba dojmem, že jsou odborníci

    Poslední dvě položky jsou silně subjektivní, mohou vyrovnat mírné zvýšení ceny, ale jen do určité míry.

    Prostě když nakupuji, procházím web, vybírám,a až vyberu konkrétní zboží podívám se do srovnávače a zvolím nějaký obchod. Ne nutně nejlevnější ale cena je jistě nejdůležitějším kritériem.

    To se týká definovaného výrobku, pokud nakupuji službu, je to něco jiného, to se do srovnávače těžko strká. Kvalitu práce řemeslníka prostě nejde definovat jen kategorií "cena".

  • 13. 9. 2013 15:24

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    To plati, ovsem jen do jiste miry ...

    Videl sem parkrat velmi drahe veci, ktere chciply po par tydnech pouzivani. A po jejich rozebrani bylo zjevne, ze chcipnout proste musely. Jejich (i nekolikanasobne) levnejsi protejsek pak fungoval i desetileti.

    100% to plati trebas pro tzv "znackovou" elektroniku. Nejen ze disponuje desetinou funcionality te neznackove, ale prevazne nic nevydrzi.

  • 13. 9. 2013 16:50

    Pavel (R)

    OT: V menších městech (tj. vše mimo tehdejších krajských) byl člověk rád, když sehnal přes Tuzex nebo od známého drahé kazety Maxell (nebo jiné "západní" značky), neb všechny dva obchody s elektronikou ve městě nabízely pouze emgetonky a to mohl být člověk rád, že si mohl vybrat mezi 60 a 90 minutovou kazetou; Supraphon a Panton vydávaly nahrávky na MC taky na emgetonkách. Detto u kinofilmů, kolikrát měli jen sovětské (na jejich obranu, pro černobílou fotografii nebyly špatné), el. součástek (návštěva obchodu se seznamem o 30 položkách a odchod s dvěma odpory a jedním kondíkem).

  • 13. 9. 2013 16:58

    AAA (neregistrovaný) ---.tmcz.cz

    Tak ono je to v tom clanku take zmineno,holt neni nad to vybrat si jen to co se mi hodi do kramu.

  • 13. 9. 2013 17:17

    JKL (neregistrovaný) ---.sprintel.cz

    To samozřejmě, ovšem nejlépe může obchodník uspět, když nabídne UNIKÁTNÍ zboží (alespoň na českém trhu).

    Stačí se domluvit s výrobcem a nechat pro sebe nějak zboží "vylepšit" a samozřejmě udělat branding. Tím docílíte toho, že konkurence nemůže prodávat stejné zboží. Musí prodávat jiné a nemůže tedy konkurovat cenou...

    Například, když si někdo chce koupit Harryho Pottera, tak nemůže jít za žádnou "konkurencí". Mohou mu sice nabídnout jinou "taky knihu", ale když si chcete přečíst další díl HP, tak technický návod na Škoda 120 Vám moc radosti neudělá - i když je stejně tlustý a má mnohem kvalitnější vazbu :-D.

    Na českém trhu je zhruba jenom 10% zboží, které je dostupné ve světě. Opravdu N E C H Á P U proč někdo bojuje s ostatními obchodníky někde ve srovnávači o každý desetník a nedá si raději tu práci a nenechá si dovést nebo vyrobit něco, co tu prostě nikdo druhý neprodává. Na tak malém trhu jako je ČR to není vůbec žádný problém - ono stačí zajet jenom pár km přes hranice a už tam máte 100 a jednu věc, kterou tady nekoupíte :)

  • 13. 9. 2013 17:33

    bez přezdívky

    5-6% včetně poplatku za vystavení, kde je těch 50%? Ne že bych měl Aukro kdo ví jak v oblibě a zejména jejich přístup k zákazníkům, který je prostě strašný, ale prodávat se tam dá (samozřejmě hned zákazníkovi nabízím možnost doobjednat další věci a směruji je pak na eshop a docela to funguje).

  • 13. 9. 2013 10:54

    Petr (neregistrovaný) 2a00:1800:ff2:----:----:----:----:----

    Drtivá většina si přečte články, zkoukne videa, případně si zboží prohlédne v kamenné prodejně a pak nakoupí tam, kde je to nejlevnější. Drobnou přirážku odborníkům odpustí, ale jen drobnou.

  • 13. 9. 2013 11:20

    Jirka (neregistrovaný) ---.anonymouse.org

    tak tohle je hodne naivni! lidi jdou po cene jako po flusu a ten vas ezin pouziji jenom jako generator informaci.

  • 13. 9. 2013 17:30

    bez přezdívky

    Částečně je to pravda, ale pokud si spočítám, kolik mi přinese Heuréka a kolik reklama ve stejné ceně, tak se ta Heuréka přes všechna negativa vyplatí víc.

    Mě třeba vůbec nezajímá, že nějaký web dělá z eshopu nějaký magazín plný článků a videí, naopak mě to odradí. Chci prostě přijít do obchodu, nakoupit, zaplatit a rychle dodat zboží. Informace si můžu najít jinde pokud je potřebuji.

  • 13. 9. 2013 17:44

    bez přezdívky

    Pokud by to náhodou někdo z Aukra četl, tak by úplně stačilo nedělat pravý opak toho, co uživatelé chtějí (viz např. Nákupní košík, který celý nákup prodloužil a udělal složitějším, pokud tedy zrovna fungoval). Pravidelné nedělní výpadky jsou už pár měsíců tradicí, věčně nějaký problém a jejich "technická" podpora se omezuje na to, že radí změnit prohlížeč.
    A pokud má přijít polský design, tak na to se vysloveně "těším", bude to zase ještě víc nepřehledné a vidím to po několikaletých zkušenostech s Aukrem tak, že zase do Vánoc budou (ne)řešit problémy s funkčností jako loni při "košíku".
    Jinak je hezké, že mají POK, ale ten neřeší různé přeposílače z číny, kteří za nic neručí a zakládají si jeden účet za druhým. A z hlediska prodejce bych byl rád, aby se konečně začali rychle odstavovat "kupující" co neplatí a ne že si takový člověk přihazuje / nakupuje beztrestně, má klidně 20 negativů a jede si vesele dál nebo si ihned založí další účet.
    Osobně si myslím, že se ovšem dočkáme méně funkční verze (pokolikáté už) a potichu se předělá ceník, aby byl "výhodnější" tzn. pro Aukro opět o něco výnosnější.

  • 13. 9. 2013 8:02

    jan (neregistrovaný) ---.tmcz.cz

    ze se vam obchodnici chce davat sve eshopy do heureky :), jednou vas cele zpolkne a vy jim za to jeste zaplatite ha ha

  • 13. 9. 2013 11:21

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    jako bazar, kde si formou aukce koupim pouzity zbozi od nekoho, kdo ho uz nepotrebuje a nechce to vyhodit, proto se na Aukro take vracim, nejakej eshop a primej prodej je mi ukradenej. Nakupuju tam, kde to vyjde nejlevneji a k tomu se dostanu pres Heureku nebo Zbozi nebo je obycejne pres Google. Vzdy jde o to vedet co chci a pak mi to Google pomerne presne vyhodi z ruznejch eshopu.
    Kdyz se zastavim jeste u toho vraceni se do eshopu, tak ano, vracim se do eshopu ale jen u specializovanyho zbozi, dam priklad: Pani ma firmu nekde na druhy strane republiky, ktera sije z elastickych materialu, cyklokalhoty apod. Overil jsem si prvnim nakupem, ze je to kvalitni a proto se tam vracim a priste jsem si je zase koupil u ni. V tomhle pripade je ten eshop skvelej, protoze ona jako maly vyrobce by to dokazala prodat jen lokalne, na nejakeho velkeho distributora nedosahne, ale eshop ji zajistuje moznost prodeje po cele republice. Tim, ze je i vyrobce, tak logicky, kdybych chtel cyklokalhoty od nekoho jineho, musel bych uvazovat o jinem vyrobci, ale ja ma overenou kvalitu u toho jednoho, proto se tam vracim.
    Teda jak je patrno, do primeho prodejce aukro se vracet nebudu stejne jako se nevracim do mallu, to je jen obchodak, kterych je na netu spousta.

  • 13. 9. 2013 11:37

    Martin Prokeš (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    A proto má předražený mimozemšťan Alza miliardové obraty!

    Takže váš názor je blbost.

  • 13. 9. 2013 18:26

    Krückenbrecher (neregistrovaný) 193.29.76.---

    Taky tam prodavam, uz nekolik let, kolem stovky kusu mesicne a tedy mam nejake zkusenosti.
    Co mi tam vadi, je silny tlak na cenu. Kdyz jsem tam s produktem prvni, prodam ho par tydnu za trebas 200 + postovne, potom se konkurence rozhledne, vidi, co lidi nejvice kupuji a hned zacnou prodavat to same a uz to neprodam ani za 130 kc s postovnym v cene :-). Takze kanibalizace.
    Vypadky me moc nezastihli, ctu si o nich akorat ve forech, ze porad neco nejde, nefunguje, blbne. Je tam hodne falzifikatu kabelek, sluchatek, hadru, bot... Aukro se k tomu stavi tak, ze nejsou sto posoudit, jestli je to padelek a tak aukci nezrusi. Preposilaci mi pijou krev nejvice, protoze ti nemaji na sklade vubec nic, jenom posilaji penize adresy cinanovi, ktery posle zbozi za 2-3 tydny, nekdy prijde rozbity, nebo jina barva, nebo vubec. Samozrejme, ze maji brutalni vyber, protoze muzou nahodit fotky na cokoliv, kdyz to nemusi predem koupit na sklad. Ja mam tak v neprodejnem zbozi desitky kusu zbozi, ktereho jsem bud objednal moc, nebo uz prestalo byt aktualni, nebo je obecne zajem minimalni. Takze mam v tom prachy a zabira to misto a nejde s tim nic delat. Dropship je fajn, kdyz zbozi dorazi do 5 pracovnich dnu. Jinak je to nanic. Ja chodim na postu denne jak trotl, aby to ti lidi meli casto uz na druhy den. To opet kupujici oceni, dokud jste nejlevnejsi, nebo bez konkurence. Preposilaci maji tisice pozitivu, ale taky desitky a stovky negativu. Ale Aukro je neodkrouhne, pac ma z nich tucne provize... Ale zadny jiny server tak dobre nefunguje - nema takovou navstevnost, takze neni kam odejit. Vsechny zbyle, nebo nove aukcni servery nemaji sanci.
    Co mi v ramci funkcionality vadi, je ze kdyz mam 10 kusu zbozi, nechci nahodit 10 kusu, a platit poplaty za vystaveni z 10 kusu, ale ja chci natukat, ze mam 10 kusu a po poslednem prodanem kusu se nabidka prestane opakovat. Takhle se mi uz x krat stalo, ze jsem kvuli tomu prodal vic, nez jsem mel na sklade a musel jsem se slozite omlouvat, nabizet neco jine + kompenzaci atd.

  • 14. 9. 2013 13:25

    koudy (neregistrovaný) ---.5.broadband6.iol.cz

    Jsem trosku zmaten duvodem, proc Naspers kupoval Mall, kdyz se chce skrze Aukro profilovat jako prodejce (stejne jak v Polsku).

    To je jako strategie, ze na trhu zustane 4-5 velkych hracu v oblasti eRetail vcetne Aukra a Heureky, ktere budou sdruzovat male prodejce a brat od nich vypalne v podobe ruznych poplatku + v podobe platebni brany PayU. Takze v konecnem dusledku Naspers "ovladne" primo ci neprimo 70-80 % ceske eCommerce.

    A Mall se postupem casu transformuje na logisticke centrum, ktere se integruje dovnitr napr. Allegra, a mame tu RVHP Amazon?

  • 15. 9. 2013 17:18

    nový (neregistrovaný) 188.175.191.---

    Přijdou s novým designem i změny ve smlouvě nebo tam necháte ty úsměvné doložky a další body, které jsou v rozporu se zákonem a tedy absolutně neplatné?

  • 15. 9. 2013 20:53

    Desmo (neregistrovaný) ---.29.broadband11.iol.cz

    Jsem na něm téměř od začátku a nejsem staromil. Mohu ovšem jen konstatovat, že systém jen bubří a spousta toho, co bylo osvědčené a také přinášelo pro prodávající a vlastně i kupující jistou formu hry a zábavy postupně mizelo bez jakéhokoliv rozumného důvodu. Třeba změna systému hodnocení nebo skrytí loginu přihazujících. Formulář aukce se stal méně přehledným a informace, jako třeba místo umístění zboží je nutné znovu rozkliknout. Provozovatel navíc, prakticky diktátem začal nutit provádět platby přes jejich pofidérní systém PayU. uživatelům kteří odmítali přijmout platby tímto systémem byly i blokovány účty.
    Navíc si do aukci motorových vozidel zapojili svůj systém Otomoto plný předražených neprodejných vozidel. Aukro ve své drzosti šlo dokonce tak daleko, že si zřídilo svého uživatele který dával do aukcí jen odkazy na inzeráty. A to přesto, že pro jiné uživatele toto obchodní podmínky zakazují.
    To že se Aukro stane centrem nějakých eshopů malých a středních firem je jen zbožné přání. Také prodávám přes internet a musel bych být padlý na hlavu, kdybych přesunul těžiště svého obchodování na Aukro. Ano, dám si na něj občas pár zajímavých aukcí na kterých i někdy trochu prodělám. To ale jen proto, abych lovil zákazníky i v kalných vodách Aukra. Pokud se mi to podaří a zákazníka udržím, tak stejně každý další obchod jde již mimo Aukro. A tak to dělá, dle mého skromného názorů spousta dalších provozovatelů shopů. Jen zoufalci kteří nemají jiné možnosti zůstávají na Aukru závislí.
    Mít dnes vlastní shop je pro malou firmu záležitost pár stovek až tisíc. Shopy se dají pronajmout, míval jsem jej relativně levně na Vltavě, dnes mám vlastní a prostor s doménou mne přijde cca 500 za rok a shop na Prestě zdarma. Jen trochu píle, přemýšlení a čas na vkládání dat. Jde to ale rozhodně lépe, než je vkládat na Aukro.
    Sledoval jsem léta za zvědavosti hospodářské výsledky Aukra. Byly trvale v červených číslech. Rozjížděli i spousty dalších projektů, na Hlavní stránce Aukra na ně bývaly odkazy. párkrát jsem na ně koukal, cpali se do spousty věcí, dnes po nich není ani tuchy, stejně tak jako po Aukro.sk a dalších Aukrech, třeba v Srbsku.
    Osobně se domnívám, že Aukro, potažmo Allegro je dodnes ve ztrátě ten šéf v kravatě jen sofistikovaně mlží.

  • 13. 9. 2013 9:07

    marec (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    přesný názor, díky za něj ...
    k Aukru jen dodám, že eshop tam může prodávat pouze v případě, že jeho marže je tak 20-30% - jinak veškerou marži sežerou poplatku aukru...
    Takže na tom může pán ještě klidně další rok pracovat, za B2C shop nee ...

  • 13. 9. 2013 9:27

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Myslite ovsem cistou marzi - tedy zisk ... ;D. Mel sem snima tu cest. Zbozi s marzi cca 50% (samo hruba) ... po odecteni vsech poplatku a podilu ... by prodejce byl +- na nule - to v lepsim pripade = zadny reklamace ...

    Realne vyslo vyhodnejs zbozi nahazet do kontejneru.

  • 13. 9. 2013 15:06

    JKL (neregistrovaný) ---.sprintel.cz

    Na tohle je jednoduchý argument pro zákazníka:

    "Už jste si někdy koupil něco, co bylo opravdu výrazně levné? A jak jste s tím teď spokojen?"

    Tím, že obchodník prodá zákazníkovi třeba dražší zboží nebo službu, kde mu ale může garantovat určitou kvalitu nedělá jen výdělek sobě, ale vydělává i zákazník...

    Krásně je to třeba vidět třeba v článku na Technetu o MC kazetách: Velmi kvalitní japonská kazeta Maxell stála 105 Kčs; "levná" česká kazeta Emgeton stála 90 Kč.

    Maxell byla kvalitní kazeta, neopotřebovávala přehrávací hlavy, měla mnohem kvalitnější zvuk a při správném zacházení jde i kazeta z dob komunismu přehrát dodnes.
    Emgeton byla nekvalitní kazeta, s hrubým povrchem, která opotřebovávala velmi výrazně přehrávací hlavy v přehrávači, měla nekvalitní zvuk a pro dlouhodobé užití se nehodila. Jedinou její výhodou bylo, že byla o 14%(!!!!) levnější než Maxell.

    Myslíte, že prodavači dělali zákazníkům dobrou službu, když je nechali ve velkém nakupovat tehdejší Emgeton?

    Asi těžko! Protože za 105 Kčs měl zákazník sice dražší, ale velmi kvalitní kazetu... V případě, že si koupil za 90 Kč Emgeton, tak v podstatě vyhodil do kanálu 90 Kč a ještě více! Za chvíli totiž nejen, že potřeboval novou kazetu, ale i čtecí hlavy v přehrávači.

    Jak se říká: "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci."