Největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry vykázala minulý týden televize Barrandov. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,94 procentního bodu, denně ji sledovalo v průměru 5,10 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta (ještě větší pokles o 0,60 procentního bodu zaznamenala skupina neměřených televizí).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Meziročně si však v porovnání s 14. týdnem 2012 televize Barrandov mírně pohoršila (o 0,20 procentního bodu). Největší růst oproti loňskému roku zaznamenala ČT 2 – o 0,49 procentního bodu na hodnotu 4,09 procenta. Ještě více, o 0,83 procentního bodu, rostly „ostatní“ samostatně neměřené televize. V meziročním poklesu vede ČT Sport, která si pohoršila o 2,50 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta, a Prima family, která klesla o 1,78 procentního bodu na podíl 15,65 procenta.
K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne Prima Cool, dosáhla letošní rekord. Nejvíc klesala ČT 1
Z pohledu tří největších televizích skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 31,62 procenta diváků starších 15 let, kteří se dívali na televizi. Oproti předminulému týdnu jde ale o pokles o osm setin procentního bodu, meziročně si však skupina Nova polepšila o 1,83 procentního bodu. Druhá skončila Česká televize se souhrnným podílem 27,79 procenta, který byl o 0,15 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale o 3,15 procentního bodu nižší než v loňském 14. týdnu. Třetí v pořadí Prima Group oslovila 24,28 procenta dospělého publika a oproti předchozímu týdnu si pohoršila o 0,26 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,65 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,70 | + 0,05 | – 0,45 |
ČT 2 | 4,09 | – 0,09 | + 0,49 |
ČT Sport | 3,80 | + 0,52 | - 2,50 |
ČT 24 | 4,20 | - 0,33 | – 0,68 |
Nova | 24,13 | – 0,21 | – 0,64 |
Nova Cinema | 4,44 | + 0,36 | – 0,58 |
Fanda | 1,41 | – 0,02 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,82 | – 0,05 | – nevysílal – |
Telka | 0,82 | – 0,06 | – nevysílala – |
Prima family | 15,65 | + 0,17 | – 1,78 |
Prima Cool | 4,25 | – 0,19 | + 0,33 |
Prima love | 2,16 | – 0,11 | – 0,12 |
Prima Zoom | 2,22 | – 0,11 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 5,10 | + 0,94 | – 0,20 |
Atmedia | 1,83 | – 0,16 | + 0,02 |
ostatní TV | 9,37 | – 0,60 | + 0,83 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především komerční televize a je hlavním publikem Novy, si minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila opět televize Barrandov. Rostla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Největší pokles vykázala Prima Cool, která si po rekordním narozeninovém týdnu pohoršila o 0,82 procentního bodu na hodnotu 6,14 procenta. Velký pokles, o 0,84 procentního bodu, potkal i skupinu „ostatních“ televizí, které nejsou samostatně měřeny peoplemetry.
V meziročním srovnání s 14. týdnem 2012 si v této divácké skupině nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,81 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Největší pokles potkal ČT Sport, jejíž průměrný týdenní podíl spadnul o 2,88 procentního bodu na 4,29 procenta. Velké poklesy ale zaznamenaly i ČT 1 a Prima family. Jednička si u mladých meziročně pohoršila o 1,43 procentního bodu a dosáhla podílu 12,36 procenta, Prima family klesla o 1,51 procenta na hodnotu 12,67 procenta. Hlavní kanál Novy oproti tomu mírně rostl: o 0,40 procentního bodu na podíl 27,17 procenta.
V kumulovaných podílech hlavních tří televizních skupin v zemi byla u diváků od 15 do 54 let na špici opět Nova Group, která oslovila 36,69 procenta publika. To však bylo o 0,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,54 procentního bodu více než loni totuo dobou. Druhá skončila Prima Group se souhrnným podílem 23,92 procenta. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,48 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,92 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,76 procenta – o 0,48 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ale o 4,20 procentního bodu nižším než před rokem.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,36 | + 0,50 | – 1,43 |
ČT 2 | 3,72 | – 0,21 | + 0,81 |
ČT Sport | 4,29 | + 0,29 | - 2,88 |
ČT 24 | 2,39 | – 0,10 | – 0,71 |
Nova | 27,17 | + 0,21 | + 0,40 |
Nova Cinema | 5,85 | + 0,49 | – 0,52 |
Fanda | 1,67 | – 0,02 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,24 | – 0,35 | – nevysílal – |
Telka | 0,76 | – 0,16 | – nevysílala – |
Prima family | 12,67 | + 0,50 | – 1,51 |
Prima Cool | 6,14 | - 0,82 | + 0,15 |
Prima love | 2,68 | – 0,15 | – 0,16 |
Prima Zoom | 2,43 | – 0,01 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,61 | + 0,82 | – 0,41 |
Atmedia | 2,65 | – 0,24 | + 0,31 |
ostatní TV | 9,38 | - 0,84 | – 0,15 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch