Hlavní navigace

Minulý týden nejvíce rostla TV Barrandov, naopak klesala zpravodajská ČT 24

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Z televizních skupin se nejvíce dařilo Nově, a to jak u dospělých diváků, tak u jejího publika od 15 do 54 let

Doba čtení: 3 minuty

Největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry vykázala minulý týden televize Barrandov. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,94 procentního bodu, denně ji sledovalo v průměru 5,10 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta (ještě větší pokles o 0,60 procentního bodu zaznamenala skupina neměřených televizí).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně si však v porovnání s 14. týdnem 2012 televize Barrandov mírně pohoršila (o 0,20 procentního bodu). Největší růst oproti loňskému roku zaznamenala ČT 2 – o 0,49 procentního bodu na hodnotu 4,09 procenta. Ještě více, o 0,83 procentního bodu, rostly „ostatní“ samostatně neměřené televize. V meziročním poklesu vede ČT Sport, která si pohoršila o 2,50 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta, a Prima family, která klesla o 1,78 procentního bodu na podíl 15,65 procenta.

K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne Prima Cool, dosáhla letošní rekord. Nejvíc klesala ČT 1

Z pohledu tří největších televizích skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 31,62 procenta diváků starších 15 let, kteří se dívali na televizi. Oproti předminulému týdnu jde ale o pokles o osm setin procentního bodu, meziročně si však skupina Nova polepšila o 1,83 procentního bodu. Druhá skončila Česká televize se souhrnným podílem 27,79 procenta, který byl o 0,15 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale o 3,15 procentního bodu nižší než v loňském 14. týdnu. Třetí v pořadí Prima Group oslovila 24,28 procenta dospělého publika a oproti předchozímu týdnu si pohoršila o 0,26 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,65 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 14. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,70 + 0,05 – 0,45
ČT 2 4,09 – 0,09 + 0,49
ČT Sport 3,80 + 0,52 - 2,50
ČT 24 4,20 - 0,33 – 0,68
Nova 24,13 – 0,21 – 0,64
Nova Cinema 4,44 + 0,36 – 0,58
Fanda 1,41 – 0,02 – nevysílal –
Smíchov 0,82 – 0,05 – nevysílal –
Telka 0,82 – 0,06 – nevysílala –
Prima family 15,65 + 0,17 – 1,78
Prima Cool 4,25 – 0,19 + 0,33
Prima love 2,16 – 0,11 – 0,12
Prima Zoom 2,22 – 0,11 – nevysílala –
TV Barrandov 5,10 + 0,94 – 0,20
Atmedia 1,83 – 0,16 + 0,02
ostatní TV 9,37 – 0,60 + 0,83

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především komerční televize a je hlavním publikem Novy, si minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila opět televize Barrandov. Rostla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Největší pokles vykázala Prima Cool, která si po rekordním narozeninovém týdnu pohoršila o 0,82 procentního bodu na hodnotu 6,14 procenta. Velký pokles, o 0,84 procentního bodu, potkal i skupinu „ostatních“ televizí, které nejsou samostatně měřeny peoplemetry.

V meziročním srovnání s 14. týdnem 2012 si v této divácké skupině nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,81 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Největší pokles potkal ČT Sport, jejíž průměrný týdenní podíl spadnul o 2,88 procentního bodu na 4,29 procenta. Velké poklesy ale zaznamenaly i ČT 1 a Prima family. Jednička si u mladých meziročně pohoršila o 1,43 procentního bodu a dosáhla podílu 12,36 procenta, Prima family klesla o 1,51 procenta na hodnotu 12,67 procenta. Hlavní kanál Novy oproti tomu mírně rostl: o 0,40 procentního bodu na podíl 27,17 procenta.

V kumulovaných podílech hlavních tří televizních skupin v zemi byla u diváků od 15 do 54 let na špici opět Nova Group, která oslovila 36,69 procenta publika. To však bylo o 0,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,54 procentního bodu více než loni totuo dobou. Druhá skončila Prima Group se souhrnným podílem 23,92 procenta. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,48 procentního bodu, ale meziročně rostla o 0,92 procentního bodu. Česká televize skončila třetí s podílem 22,76 procenta – o 0,48 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ale o 4,20 procentního bodu nižším než před rokem.

Průměrné celodenní podíly televizí za 14. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,36 + 0,50 – 1,43
ČT 2 3,72 – 0,21 + 0,81
ČT Sport 4,29 + 0,29 - 2,88
ČT 24 2,39 – 0,10 – 0,71
Nova 27,17 + 0,21 + 0,40
Nova Cinema 5,85 + 0,49 – 0,52
Fanda 1,67 – 0,02 – nevysílal –
Smíchov 1,24 – 0,35 – nevysílal –
Telka 0,76 – 0,16 – nevysílala –
Prima family 12,67 + 0,50 – 1,51
Prima Cool 6,14 - 0,82 + 0,15
Prima love 2,68 – 0,15 – 0,16
Prima Zoom 2,43 – 0,01 – nevysílala –
TV Barrandov 4,61 + 0,82 – 0,41
Atmedia 2,65 – 0,24 + 0,31
ostatní TV 9,38 - 0,84 – 0,15

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?