Hlavní navigace

Minulý týden přinesl rekordy Fandy, Smíchova i Telky. Nejvíce ale rostla ČT 1

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Tři nejmladší kanály Novy dosáhly historicky nejvyšších průměrných celodenních podílů na dospělém publiku. Prima love nejlepších číslech za letošní rok.

Doba čtení: 3 minuty

Týden rekordů mají za sebou tři nejmladší tematické kanály skupiny Nova. Fanda, Smíchov a Telka v uplynulém týdnu překonali dosavadní rekordy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku a dosáhli nejvyšších čísel o svého vzniku. Fandu díky přenosům tenisového Wimbledonu sledovalo v průměru 3,52 procenta dospělého publika denně, v cílové skupině 15 až 54 let byl jeho podíl dokonce 4,19 procenta. Smíchov dosáhl u dospělého publika celodenního podílu 1,25 procenta (1,98 procenta u publika od 15 do 54 let) a Telka 0,92 procenta (0,85 procenta u diváků od 15 do 54 let). Vyplývá z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Největším růstem v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se ale mohla pochlubit ČT 1. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,49 procentního bodu na hodnotu 17,34 procenta, která je nejvyšší od letošního února. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 2,10 procentního bodu na podíl 5,31 procenta. V meziročním srovnání s 27. týdnem 2012 nejvíce stoupala opět ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší meziroční pokles vykázala Prima family, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku klesl o rekordních 4,45 procentního bodu na hodnotu 13,05 procenta.

K TÉMATU: Přelaďování ovlivnilo sledovanost Barrandova, předminulý týden pro něj byl letos nejhorší

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově, která oslovila v průměru 31,60 procenta diváků nad 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,17 procentního bodu, zatímco meziročně si polepšila o 3,12 procentního bodu. Pozici dvojky obhájila Česká televize s kumulovaným podílem 28,83 procenta. Ten byl o 0,17 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu a o 0,32 procentního bodu horší než před rokem. Prima Group na třetí pozici dosáhla souhrnného podílu 22,08 procenta (o 0,49 procentního bodu nižšího oproti předminulému týdnu a meziročně klesla o 2,52 procentního odu).

Průměrné celodenní podíly televizí za 27. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 17,34 + 1,49 + 1,04
ČT 2 3,88 + 0,09 - 0,38
ČT Sport 2,30 – 0,04 – 0,99
ČT 24 5,31 - 2,10 + 0,01
Nova 21,03 – 1,41 – 2,05
Nova Cinema 4,88 + 0,26 – 0,52
Fanda 3,52 + 0,72 – nevysílal –
Smíchov 1,25 + 0,15 – nevysílal –
Telka 0,92 + 0,11 – nevysílala –
Prima family 13,05 - 1,21 - 4,45
Prima Cool 4,18 + 0,18 + 0,07
Prima love 2,71 + 0,48 – 0,28
Prima Zoom 2,14 + 0,06 – nevysílala –
TV Barrandov 4,23 + 0,60 – 1,87
Atmedia 3,96 + 0,28 + 1,86
ostatní TV 9,30 + 0,34 – 0,27

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a zajímá zadavatele reklamy, zaznamenala minulý týden největší růst také veřejnoprávní Jednička. Polepšila si o 1,69 procentního bodu na hodnotu 13,97 procena. Největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,01 procentního bodu na podíl 23,50 procenta. Meziročně oproti 27. týdnu 2012 si nejvíce polepšila ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší pokles, o rekordních 5,96 procentního bodu, potkal Primu family, která minulý týden oslovila v průměru 9,68 procenta publika ve věku 15 až 54 let.

V porovnání souhrnných celodenních podílů největších televizních skupin u této cílové skupiny minulý týden jasně zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 36,68 procenta. To je o 0,60 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,75 procentního bodu více než před rokem. Na druhou pozici se posunula Česká televize se souhrnným podílem 22,40 procenta, který byl o jednu setinu procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale o 0,37 procentního bodu horší než před rokem. Těsně třetí byla Prima Group s podílem 22,18 procenta – o 0,86 procentního bodu nižším než v předminulém týdnu, meziročně si pak pohoršila o rovné tři procentní body.

Průměrné celodenní podíly televizí za 27. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 13,97 + 1,69 + 1,04
ČT 2 3,41 – 0,18 + 0,09
ČT Sport 2,09 – 0,14 – 0,82
ČT 24 2,93 – 1,16 – 0,68
Nova 23,50 - 2,01 – 2,86
Nova Cinema 6,16 + 0,27 – 0,42
Fanda 4,19 + 0,84 – nevysílal –
Smíchov 1,98 + 0,20 – nevysílal –
Telka 0,85 + 0,10 – nevysílala –
Prima family 9,68 - 1,71 - 5,96
Prima Cool 6,44 – 0,04 + 0,53
Prima love 3,64 + 0,80 + 0,01
Prima Zoom 2,42 + 0,09 – nevysílala –
TV Barrandov 3,90 + 0,48 – 1,46
Atmedia 3,68 + 0,19 + 0,79
ostatní TV 11,16 + 0,78 + 0,29

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?