Hlavní navigace

Minulý týden přinesl rekordy Fandy, Smíchova i Telky. Nejvíce ale rostla ČT 1

10. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Tři nejmladší kanály Novy dosáhly historicky nejvyšších průměrných celodenních podílů na dospělém publiku. Prima love nejlepších číslech za letošní rok.

Týden rekordů mají za sebou tři nejmladší tematické kanály skupiny Nova. Fanda, Smíchov a Telka v uplynulém týdnu překonali dosavadní rekordy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku a dosáhli nejvyšších čísel o svého vzniku. Fandu díky přenosům tenisového Wimbledonu sledovalo v průměru 3,52 procenta dospělého publika denně, v cílové skupině 15 až 54 let byl jeho podíl dokonce 4,19 procenta. Smíchov dosáhl u dospělého publika celodenního podílu 1,25 procenta (1,98 procenta u publika od 15 do 54 let) a Telka 0,92 procenta (0,85 procenta u diváků od 15 do 54 let). Vyplývá z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Největším růstem v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se ale mohla pochlubit ČT 1. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,49 procentního bodu na hodnotu 17,34 procenta, která je nejvyšší od letošního února. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 2,10 procentního bodu na podíl 5,31 procenta. V meziročním srovnání s 27. týdnem 2012 nejvíce stoupala opět ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší meziroční pokles vykázala Prima family, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku klesl o rekordních 4,45 procentního bodu na hodnotu 13,05 procenta.

K TÉMATU: Přelaďování ovlivnilo sledovanost Barrandova, předminulý týden pro něj byl letos nejhorší

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově, která oslovila v průměru 31,60 procenta diváků nad 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,17 procentního bodu, zatímco meziročně si polepšila o 3,12 procentního bodu. Pozici dvojky obhájila Česká televize s kumulovaným podílem 28,83 procenta. Ten byl o 0,17 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu a o 0,32 procentního bodu horší než před rokem. Prima Group na třetí pozici dosáhla souhrnného podílu 22,08 procenta (o 0,49 procentního bodu nižšího oproti předminulému týdnu a meziročně klesla o 2,52 procentního odu).

Průměrné celodenní podíly televizí za 27. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 17,34 + 1,49 + 1,04
ČT 2 3,88 + 0,09 - 0,38
ČT Sport 2,30 – 0,04 – 0,99
ČT 24 5,31 - 2,10 + 0,01
Nova 21,03 – 1,41 – 2,05
Nova Cinema 4,88 + 0,26 – 0,52
Fanda 3,52 + 0,72 – nevysílal –
Smíchov 1,25 + 0,15 – nevysílal –
Telka 0,92 + 0,11 – nevysílala –
Prima family 13,05 - 1,21 - 4,45
Prima Cool 4,18 + 0,18 + 0,07
Prima love 2,71 + 0,48 – 0,28
Prima Zoom 2,14 + 0,06 – nevysílala –
TV Barrandov 4,23 + 0,60 – 1,87
Atmedia 3,96 + 0,28 + 1,86
ostatní TV 9,30 + 0,34 – 0,27

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a zajímá zadavatele reklamy, zaznamenala minulý týden největší růst také veřejnoprávní Jednička. Polepšila si o 1,69 procentního bodu na hodnotu 13,97 procena. Největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,01 procentního bodu na podíl 23,50 procenta. Meziročně oproti 27. týdnu 2012 si nejvíce polepšila ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší pokles, o rekordních 5,96 procentního bodu, potkal Primu family, která minulý týden oslovila v průměru 9,68 procenta publika ve věku 15 až 54 let.

cif 24 - early cena - média

V porovnání souhrnných celodenních podílů největších televizních skupin u této cílové skupiny minulý týden jasně zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 36,68 procenta. To je o 0,60 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,75 procentního bodu více než před rokem. Na druhou pozici se posunula Česká televize se souhrnným podílem 22,40 procenta, který byl o jednu setinu procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale o 0,37 procentního bodu horší než před rokem. Těsně třetí byla Prima Group s podílem 22,18 procenta – o 0,86 procentního bodu nižším než v předminulém týdnu, meziročně si pak pohoršila o rovné tři procentní body.

Průměrné celodenní podíly televizí za 27. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 13,97 + 1,69 + 1,04
ČT 2 3,41 – 0,18 + 0,09
ČT Sport 2,09 – 0,14 – 0,82
ČT 24 2,93 – 1,16 – 0,68
Nova 23,50 - 2,01 – 2,86
Nova Cinema 6,16 + 0,27 – 0,42
Fanda 4,19 + 0,84 – nevysílal –
Smíchov 1,98 + 0,20 – nevysílal –
Telka 0,85 + 0,10 – nevysílala –
Prima family 9,68 - 1,71 - 5,96
Prima Cool 6,44 – 0,04 + 0,53
Prima love 3,64 + 0,80 + 0,01
Prima Zoom 2,42 + 0,09 – nevysílala –
TV Barrandov 3,90 + 0,48 – 1,46
Atmedia 3,68 + 0,19 + 0,79
ostatní TV 11,16 + 0,78 + 0,29

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).