Týden rekordů mají za sebou tři nejmladší tematické kanály skupiny Nova. Fanda, Smíchov a Telka v uplynulém týdnu překonali dosavadní rekordy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku a dosáhli nejvyšších čísel o svého vzniku. Fandu díky přenosům tenisového Wimbledonu sledovalo v průměru 3,52 procenta dospělého publika denně, v cílové skupině 15 až 54 let byl jeho podíl dokonce 4,19 procenta. Smíchov dosáhl u dospělého publika celodenního podílu 1,25 procenta (1,98 procenta u publika od 15 do 54 let) a Telka 0,92 procenta (0,85 procenta u diváků od 15 do 54 let). Vyplývá z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Největším růstem v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se ale mohla pochlubit ČT 1. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,49 procentního bodu na hodnotu 17,34 procenta, která je nejvyšší od letošního února. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si pohoršila o 2,10 procentního bodu na podíl 5,31 procenta. V meziročním srovnání s 27. týdnem 2012 nejvíce stoupala opět ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší meziroční pokles vykázala Prima family, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku klesl o rekordních 4,45 procentního bodu na hodnotu 13,05 procenta.
K TÉMATU: Přelaďování ovlivnilo sledovanost Barrandova, předminulý týden pro něj byl letos nejhorší
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově, která oslovila v průměru 31,60 procenta diváků nad 15 let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,17 procentního bodu, zatímco meziročně si polepšila o 3,12 procentního bodu. Pozici dvojky obhájila Česká televize s kumulovaným podílem 28,83 procenta. Ten byl o 0,17 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu a o 0,32 procentního bodu horší než před rokem. Prima Group na třetí pozici dosáhla souhrnného podílu 22,08 procenta (o 0,49 procentního bodu nižšího oproti předminulému týdnu a meziročně klesla o 2,52 procentního odu).
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 17,34 | + 1,49 | + 1,04 |
ČT 2 | 3,88 | + 0,09 | - 0,38 |
ČT Sport | 2,30 | – 0,04 | – 0,99 |
ČT 24 | 5,31 | - 2,10 | + 0,01 |
Nova | 21,03 | – 1,41 | – 2,05 |
Nova Cinema | 4,88 | + 0,26 | – 0,52 |
Fanda | 3,52 | + 0,72 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,25 | + 0,15 | – nevysílal – |
Telka | 0,92 | + 0,11 | – nevysílala – |
Prima family | 13,05 | - 1,21 | - 4,45 |
Prima Cool | 4,18 | + 0,18 | + 0,07 |
Prima love | 2,71 | + 0,48 | – 0,28 |
Prima Zoom | 2,14 | + 0,06 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,23 | + 0,60 | – 1,87 |
Atmedia | 3,96 | + 0,28 | + 1,86 |
ostatní TV | 9,30 | + 0,34 | – 0,27 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a zajímá zadavatele reklamy, zaznamenala minulý týden největší růst také veřejnoprávní Jednička. Polepšila si o 1,69 procentního bodu na hodnotu 13,97 procena. Největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,01 procentního bodu na podíl 23,50 procenta. Meziročně oproti 27. týdnu 2012 si nejvíce polepšila ČT 1, a to o 1,04 procentního bodu. Největší pokles, o rekordních 5,96 procentního bodu, potkal Primu family, která minulý týden oslovila v průměru 9,68 procenta publika ve věku 15 až 54 let.
V porovnání souhrnných celodenních podílů největších televizních skupin u této cílové skupiny minulý týden jasně zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 36,68 procenta. To je o 0,60 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o 3,75 procentního bodu více než před rokem. Na druhou pozici se posunula Česká televize se souhrnným podílem 22,40 procenta, který byl o jednu setinu procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale o 0,37 procentního bodu horší než před rokem. Těsně třetí byla Prima Group s podílem 22,18 procenta – o 0,86 procentního bodu nižším než v předminulém týdnu, meziročně si pak pohoršila o rovné tři procentní body.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 13,97 | + 1,69 | + 1,04 |
ČT 2 | 3,41 | – 0,18 | + 0,09 |
ČT Sport | 2,09 | – 0,14 | – 0,82 |
ČT 24 | 2,93 | – 1,16 | – 0,68 |
Nova | 23,50 | - 2,01 | – 2,86 |
Nova Cinema | 6,16 | + 0,27 | – 0,42 |
Fanda | 4,19 | + 0,84 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,98 | + 0,20 | – nevysílal – |
Telka | 0,85 | + 0,10 | – nevysílala – |
Prima family | 9,68 | - 1,71 | - 5,96 |
Prima Cool | 6,44 | – 0,04 | + 0,53 |
Prima love | 3,64 | + 0,80 | + 0,01 |
Prima Zoom | 2,42 | + 0,09 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,90 | + 0,48 | – 1,46 |
Atmedia | 3,68 | + 0,19 | + 0,79 |
ostatní TV | 11,16 | + 0,78 | + 0,29 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch