Mironet o údajně klamavé reklamě a reportáži televize Nova

13. 5. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Mironet, český prodejce počítačů provozující stejnojmenný internetový obchod, zareagovala na reportáž z nedělního vysílání pořadu Občanské judo televize Nova. Reportáž se věnuje reklamní kampani spojené s nabídkou notebooků za 7 990 korun a staví na skutečnosti, že na billboardech visela nabídka notebooků za 7 990 korun i v době, kdy Mironet zákazníkům říkal, že notebooky nejsou skladem a měl jim údajně nabízet dražší model, což redaktoři Novy dokládají záznamem ze skryté kamery.

Společnost Mironet, český prodejce počítačů provozující stejnojmenný internetový obchod, zareagovala na reportáž z nedělního vysílání pořadu Občanské judo televize Nova. Reportáž se věnuje reklamní kampani spojené s nabídkou notebooků za 7 990 korun a staví na skutečnosti, že na billboardech visela nabídka notebooků za 7 990 korun i v době, kdy Mironet zákazníkům říkal, že notebooky nejsou skladem a měl jim údajně nabízet dražší model, což redaktoři Novy dokládají záznamem ze skryté kamery.

Mironet má k reportáži několik námitek. Registrovaným zákazníkům e-shopu rozeslal e-mail se svou verzí toho, jak to všechno vlastně mělo být. Nova v reportáži spojuje akci s notebooky za 7 990 korun s konkrétním modelem značky Hewlett-Packard. Mironet ale namítá, že za tuto cenu nabízel i subnotebook Asus EEE, s jehož dostupností nebyly žádné problémy, takže zákazníkům skutečně nabízel a stále nabízí notebook za 7 990 korun.

Jenže na billboardech, okolo kterých se celá reportáž točila, byl vyobrazen konkrétně notebook s logem společnosti Hewlett-Packard. Tento konkrétní model si reportéři Novy vyžádali se skrytou kamerou v prodejně Mironetu a místo Asus EEE za totožnou cenu jim byl nabídnut o dva tisíce dražší model. Natočený prodavač svůj postup vysvětluje takto: Tomuto zákazníkovi na rozdíl od jiných jsem nenabízel 7“ notebook Asus EEE za 7 990 korun, protože je to jinak koncipovaný notebook – tzv. ultrapřenosný a nekupují si jej zákazníci, kteří si vybírají notebook s úhlopříčkou 15,4“. Mironet nechal na billboardy s vyobrazeným notebookem značky HP dolepit nápis Vyprodáno, ale až jako reakci na zájem televize Nova o celý případ. Omlouvá to do jisté míry tvrzením, že téměř všichni zákazníci objednávají zboží přes e-shop, kde se dozví aktuální dostupnost zboží.

Kompletní vyjádření Mironetu naleznete na jeho webu. Reportáž z Občanského juda naleznete zase v internetovém archivu televize Nova. Názor si udělejte sami. Každopádně Mironet se snaží z reportáže v Občanském judu vytěžit nějaké plusové body a přizpůsobil tomu například svou reklamní kampaň v rádiu.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).