Hlavní navigace

Místo tlustých manuálů rozdají aerolinky pilotům 11 tisíc iPadů

Petr Kočí

Americké United Airlines oznámily, že místo tištěných materiálů o několika tisících stranách, které si musí před každým letem přinést na palubu, budou všichni piloti na linkách United a Continental používat iPady s nainstalovanou aplikací Mobile FliteDeck. Ta obsahuje navigační a meteorologické mapy, podrobné manuály a seznamy úkonů nutných k obsluze dopravních letadel.

Americké United Airlines oznámily, že místo tištěných materiálů o několika tisících stranách, které si musí před každým letem přinést na palubu, budou všichni piloti na linkách United a Continental používat iPady s nainstalovanou aplikací Mobile FliteDeck. Ta obsahuje navigační a meteorologické mapy, podrobné manuály a seznamy úkonů nutných k obsluze dopravních letadel.

Podle aerolinií se tak ročně ušetří 16 milionů listů papíru. Díky podstatně nižší váce iPadu se prý také spálí za rok o 1,2 milionu litru leteckého benzinu méně. Piloti nebudou muset na palubu nosit těžké aktovky plné lejster a sníží se tím údajně riziko jejich zranění.

Použití tabletů místo pilotních manuálů je v letecké dopravě čím dál častější. Z velkých dopravců je testují například Delta Airlines. Alaska Airlines oznámily přechod z papíru k dotykovým obrazovkám  už v květnu. Virgin America zase rozdávají tablety s operačním systémem Google Android před startem pasažérům, aby se během dlouhé cesty nenudili.

EBF17 tip Braverman 2

O tom, zda bude na palubě k dispozici papírová záloha pilotních manuálů pro případ, že by iPady během letu přestaly fungovat, tisková zpráva mlčí.

Zdroj: The Next Web

Našli jste v článku chybu?