Na druhou stranu to dělala zdarma, kdyby to bylo takto i v jiných oblastech, nemám s tím problém. Systém fungoval a po státu nic nechtěl. Současná změna nepřinese lidem žádnou výhodu, to jestli pro to, jak jim jede tramvaj, vlak či autobus má jít na tu či onu stránku mu může být jedno. Rozdíl bude jen v tom, že aby Seznam mohl vydělávat, lidi to bude, pravděpodobně, muset zaplatit :(
Lidem to výhody přinese, data jízdních řádů se nemusejí používat jen v aplikaci pro vyhledávání spojení. A i ty aplikace pro vyhledávání spojení mohou být různě kvalitní, mohou mít různé algoritmy, mohou mít spoustu dodatkových funkcí (třeba vložení spojení do kalendáře).
Občané to platili vždy, jde jenom o to, kudy ty peníze budou putovat. Naopak je možné, že teď budou platit méně - protože dříve se těžko dalo poznat, jak moc na tom CHAPS vydělává (ale dá se předpokládat, že na tom neprodělával), zatímco nově by to mělo být za cenu nákladů plus přiměřeného zisku.