VR (Virtual Reality) a AR (AR – Augmented Reality – rozšířená realita) jsou dalším fenoménem dneška. Brýle, resp. spíše náhlavní soupravu pro použití s chytrým telefonem už běžně zakoupíte od pár stokorun, ale podle průzkumu společnosti Parks Associates prováděném v rámci amerických domácností (vzorek nebyl uveden) je klíčem k jejich nákupu vlastní zkušenost. Polovina z těch, kteří si soupravu vyzkoušeli, ji plánuje zakoupit, 15 % si ji koupilo rovnou.
Technologie VR a AR mají velký potenciál, ale jsou teprve na počátku. Náhlavní soupravy byly nedávno uvedeny na trh a začíná se i s vytvářením obsahu. Jeho tvůrci stále hledají ty nejlepší cesty, jak s pomocí VR vyprávět příběhy a generovat příjmy. V současné době více než 60 % amerických domácností využívajících širokopásmového připojení ví o virtuální realitě jen málo, nebo vůbec nic,
komentuje situaci Brett Sappington, Senior Director of Research, Parks Associates.
K TÉMATU: Fotbalové El Clásico v Ultra HD, poprvé se také zkoušela i virtuální realita
Jak vypadá slibovaná virtuální realita od Eurosportu?
VR i AR na vzestupu. Do roku 2018 se očekává 175 mil. aktivních uživatelů
Podle Parks Associates soupravu pro VR v USA vlastní asi 3,5 % domácností, což je asi 3,4 milionu. Používají ji především na hry, ve zdravotnictví, výuce a mj. také pro koncertní a sportovní události. Populární je v této souvislosti zejména Sony PlayStation VR a také aplikace Pokémon Go.
Celosvětové odhady od společnosti Statista pak hovoří o tom, že do roku 2018 bude počet aktivních uživatelů technologií VR a AR na 175 milionů. Tahounem odvětví má být, podle této firmy, především herní průmysl následovaný zdravotnictvím a technickými profesemi.