Evropská komise chce prostřednictvím hudebního kanálu MTV motivovat mladé lidi k účasti na volbách do Evropského parlamentu, které se uskuteční v červnu. Mobilizační kampaň pro mladé je běžná zejména ve Spojených státech, kde hudební hvězdy propagují účast ve volbách, informuje agentura ČTK.
Podobnou strategii nyní volí i evropští komisaři, kteří chtějí zvrátit výrazně klesající trend účasti na volbách do Evropského parlamentu. Od roku 1979 klesla celková účast pod polovinu oprávněných voličů a mezi mladými lidmi je ještě nižší. „Je to prostě další způsob komunikace, který musíme použít, pokud to s mobilizací mladých lidí k využívání volebního práva myslíme vážně,“ cituje ČTK členku Evropské komise Margot Wallströmovou, která má na starosti komunikační strategii.
V minulosti panevropský kanál MTV Europe propagoval účast na volbách i v jiných zemích. Na Slovensku v roce 1998 probíhala kampaň Rock volieb 98, a její spoty odvysílala právě MTV. Ve zpravodajských relacích hudebního kanálu se objevily i propagační spoty umělců, kteří chtěli motivovat mladých k vyšší účasti. Nejznámější postavou tehdejší kampaně byl rapper Coolio, kterého si MTV vybrala do reportáže o Slovensku.