Hlavní navigace

Rupert Murdoch ovládnul největší komerční televizi v Gruzii

8. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

8. 11. 2007

Americký mediální koncern News Corp. magnáta Ruperta Murdocha získal stoprocentní kontrolu nad nejsledovanější komerční televizí v Gruzii, která podporuje opozici proti tamnímu prezidentovi Michailu Saakašvilimu. News Corp. dosud vlastnila 49-procentní podíl v licencované společnosti Inmedia, 51 procent podle serveru Satkurier.pl náleželo opozičnímu předákovi Badrimu Patarkacašvilimu.

Tip do článku - EBF spíkři 1

Prezident Saakvašvili prosazuje vstup Gruzie do Severoatlantické aliance a spolupráci s Evropskou unií, což vede ke konfliktům s Ruskem. Opozice je naopak pro sblížení s Moskvou a prezidentovi vytýká, že narušuje demokracii a obviňuje ho z korupce při velkých nákupech zbraní pro armádu ze Západu.

Menšinový podíl v Inmedii koupil Murdoch už v loňském roce. Společnost vlastní kromě největší komerční televize také rozhlasovou síť a vydavatelství novin a časopisů. Gruzie se v současné době zmítá v krizi, prezident Saakvašvili kvůli protestům opozice v ulicích hlavního města Tbilisi vyhlásil výjimečný stav.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.