Hlavní navigace

Na mobilu trávíme 90 % času v aplikacích. Ale méně hrajeme hry

Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Nejenže mobilní uživatelé tráví většinu času na svém zařízení v aplikacích, ale tento podíl se stále zvyšuje. Klesá ale zájem o hry.

Na 90 % času na mobilu trávíme v aplikacích. Tedy alespoň podle Flurry a v USA za Q2 2015. Je to mimochodem o čtyři procenta více než v druhém čtvrtletí 2014 a ukazuje to na stále stejný problém. Mobilní internet je minoritní záležitostí, byť ve skutečnosti drtivou většinu těchto aplikaci pohání.

Z času tráveného v aplikacích plných 19 % přestavuje čas trávený na Facebooku. O pouhá dvě procenta méně připadají na zábavu (17 %). Následuje hraní her (15 %), posílání zpráv v sociálních kanálech (12 %). YouTube na mobilních zařízeních mimochodem nijak nevyniká, z hlediska času jde pouze o 3% podíl, stejně jako zpravodajství, které má o jedno procento méně. Pokud do zábavy započítáme i YouTube, tak jde celkem o 44 minut denně a nárůst z 8 % v loňském roce na dnešních celkových 20 %. A nutno dodat, že 44 minut denně musí v jiných zdrojích zábavy zákonitě chybět.

Content 2017 Tip Kytary

Mobilní internet v prohlížečích ukusuje z času tráveného s mobilem pouze deset procent, 6 % připadá na Safari, 4 % na Chrome. Mezi stoupající kategorie od Q2 2014 a Q2 2015 patří i posílání zpráv v sociálních kanálech (patří tam i Facebook Messenger) s růstem ze 45 na 65 %. Pokleslo hraní her, a to z 52 % na 33 %.

Flurry u propadu her zmiňuje, že je to hlavně ovlivněno nedostatkem nových zásadních her, ale také tím, že se lidé od hraní her přesouvají k tomu, že sledují, jak hry hrají jiní. Roli prý ale hraje i to, že dřívější neplacené hraní, které k postupu vyžadovalo velké množství času, se dnes mění v to, že si hráči postup ve hrách prostě kupují.

Našli jste v článku chybu?
16. 9. 2015 1:26

To je ale velmi relevantní poznámka.

V těhle průzkumech se pořád opakuje to samé - uživatelé tráví většinu v aplikacích a pak se to dezinterpretuje tím, že se staví aplikace proti mobilnímu webu a že uživatelé preferují na každý use-case specializovanou aplikaci. Na základě tohohle nepochopení pak hloupější markeťáci často velí: "Není potřeba mobilní / responzivní web, je potřeba mobilní aplikaci!"

Chybí tady výzkum, který by zkoumal nejen v jaké aplikaci (včetně aplikace webového prohlížeče) …

9. 9. 2015 10:26

Hodně záleží na tom, jestli berete telefonování jako "trávení času v aplikaci". Ještě pořád existují lidi, kteří telefonem telefonují :-)