Na woot.com je každý den skvělý produkt za skvělou cenu. I když tu věc zrovna nechci, mám jistotu, že to není žádný krám a že cena je opravdu velmi konkurenční.
Na zoot.cz (a jiných českých pokusech o zlevněné nakupování) dostanu nepřehledný seznam produktů, kterých se obchodníci chtějí zbavit a proto dají jednoprocentní slevu. Nejsou to skvělé nabídky, nejsou to bezkonkurenční slevy.
Opravdu si někdo myslí, že budu každý den přehrabovat desítky nesmyslných nabídek a přemýšlet, jestli se mi náhodou něco nehodí a jestli to je opravdu za dobrou cenu?
No, to je právě ono. Masy lidí flash nevypínají. To jsou jen lidi, kteří zase nebývají cílovou skupinou podobných služeb... (zeptejte se ženy, jak si vypíná flash...)
Přesně tak woot.com je spíš jako fluky.eu které už nefunguje.
Určitě prodejci se zajímají jak se chovají jejich spotřebitelé, co využívají k hledání produktů... takže tu budoucnost zootu vidím docela pozitivně.
Jsem to nedocetl, ale idea zalozena na loyalite ke znacce je obzvlaste ve spojeni s internetem pochybna. Instinkt patrit nekam (do skupiny jablikaru napr) je internetem rozmnelnel. Uzivatele produktu jsou, zvlaste v elektronice, schopni si najit to co chteji s tim ze odblokuji instinkt identifikace ci patreni nekam, neb tento je kontraproduktivni... afirmacni zpetna vazba skrze diskuse a pod je hrozne umela, neopravdova. Pro zaziti loyality je treba obleci si dres, nastavit informacni filtr a odejit od PC mezi sve....
Nesouhlasim. Na facebooku vidim plno skupin fanousku nejake znacky - at uz velke ci male. A odtamtud uz je blizko prave k tomu tricku a akci.. Obzvlast pro ty male to funguje neprekonatelne.
Žádná osobní data uživatelů nepárujeme s eshopy.
Můžete maximálně dát souhlas, že data, která si vyberete předáme eshopu, abyste nemuseli znovu vyplňovat registraci u eshopu. Ale to VŽDY na základě explicitního souhlasu.
Přesně tak. Já když chci něco koupit tak vím co chci koupit a co od toho čekám. S tím, že si na netu nejdu co nejvíce informací o daném produktu, porovnám různé shopy, vyhledám si alternativy, které vyhovují mým požadavkům a vyberu to co se mi zdá být nejlepší.
Tohle mi spíš připadá jak něco ve stylu: Zbyli mi prachy z minulé výplaty, tak se kouknu za co bych je ve slevě utratil.
Tak jsem si vyzkousel kategorii cestovani - letenky.
Vygenerovala se jedna stranka nabidek, co nabidka to defacto upoutavka jedne firmy (Invia, Letuska, Student Agency, Fio tour).
- Neni proste jednodussi zadat si do sledovani vsechny tyhle weby nebo rovnou weby leteckych spolecnosti?
- Obvykle kdyz si kupuju letenku, tak me zajima kdy se dostanu na urcite misto a za jakou cenu, ne co je zrovna v nabidce. K tomu slouzi nejlepe rezervacni systemy jedn. spolecnosti, pripadne sluzby jako Kayak apod.
Nespekulujme, co by mohli udělat. Držme se toho, co teď dělají. Psal jste v souvislosti s tím Flashem: "A vzhledem k tomu, ze Zoot potrebuje posbirat masy, tak mi to neprijde zrovna stastne...". No to je prostě hloupost. Žádné masy uživatelů vypnutý Flash nemají, naopak takových bude naprosté minimum.
Taky jsem se díval, opravdová slabota. Třeba ale někoho bude bavit přehrabovat se v nesmyslejch reklamách, aby se majitelům investice vrátila. (Já to ale nebudu.)
"Nadnakupovač" mi přijde jako dobrá myšlenka, už proto že jsem nad něčím takovým před pár lety uvažoval, neměl jsem ovšem zdroje k uskutečnění. V tomto případě mi však realizace připadá jako chycená za špatný konec. Je na tom příliš vidět, že je pro realizátora důležitější vydělat než udělat dobrou službu návštěvníkům/zákazníkům. Jako naopak velmi dobře zvládnutý projekt v této oblasti bych označil heureka.cz
Ad flash - zvláštní, testovali jsme i bez a třeba na iPhonu i IPadu to jede fajn.
Terč je JS. Je tam jen nápověda ve flashi a pár prvku na HP. Ale pravdou je, že je třeba řešit.
Ať se prosím nepoužitelný pán bez flashe ozve na support@zoot.cz.
Dík.
Jo, přesně. To mě taky baví.
Otázka je, co předchází tomu, než něco začnete chtít. Koupil jste si někdy třeba T3 nebo Stuff? Bavil se s kamarády v hospodě? Nikdy jste se nepochlubil ničím, co jste měl dřív než ostatní?
A jak se uživatelé rozhodují u segmentů, které na srovnávačích nenajdete, či kde rozhoduje například design...
A v neposlední řadě co těch 92 % co nakupují v Čechách a nikdy nenakoupilo v zahraničí?
Ale samozřejmě je možné, že jsme se netrefili - to se může stát každému :)
Heh, posbirat masy = neignorovat mensiny. To opravdu neni totez co sebrat mainstream. Jinak sorry, ale necim vyjimecny je kazdy. Takze kolikrat zakaznika ignorujes, tolikrat prodelas :-)
OK. Udelal bych screenshoty, ale zrovna pry neco vylepsujete :-)
K terci jsem se vubec nedostal. Titulni strana se dala jeste jakstaks pouzit, ale dal uz se dostat neslo..
S tou nepouzitelnosti bych tolik nepolemizoval ;-)
Ovšem zabývat se menšinami s mizivým podílem taky neznamená posbírat masy. Posbírají se maximálně tak problémy, protože výrobce nebo poskytovatel služeb, který se bude snažit vyhovět všem, ve skutečnosti nevyhoví nikomu.
Ale mě už tahle "akademická" debata nudí. Zajímavější by bylo znát čísla. Podle Adobe má Flash 99% penetraci. Pokud by to byla pravda (což se mi moc nezdá), tak by asi nemělo smysl sbírat tuhle 1% menšinu, abychom měly ty vaše masy. :) Ovšem pokud by bylo bezflashových uživatelů třeba 5%, tak by to za překopání webu možná stálo.
asi jsem to nepochopil ale proc kdyz jdu na homepage toho webu, tak tam zadnou nabidku nevidim .. jak mam neco kupovat? :) jo aha, nekam se logovat? proc bych to mel delat kdyz nevim co tam bude? divny ,)
Čísla, ke kterým se chce Zoot dostat, jsou podle mě zcela nereálná. Plán nalákat na podobný server 100 000 lidí za jeden rok je optimistický, ale mít do června 2011 na českém trhu 500 000 uživatelů je už představa z říše snů.
Zoot je dobrý nápad, ale jestli se mu na sebe podaří vydělat, je dost diskutabilní.
Stejny problem maji prece lide v Zootu. Jak oni si mezi temi odkazy vybiraji ty prave, spravne a nejlepsi shopy - ktere nam pote nabidnou ve filtru? Zoot jsem si vyzkousel a nevidim v nem zadny prinos - o filtry ktere sestavil nekdo jiny nemam zajem.
Co předchází tomu než začnu něco chtít? Většinou potřeba. Chci se dívat na televizi, koupím si televizi. Nebaví mě umývat nádobí, koupím si myčku...
T3 nebo Stuff slyším poprvé.
S kamarády se v hospodě bavíme, ale o jiných věcech. Z vychloubání se o tom kdo si koupil větší televizi, silnější auto nebo dražší mobil už jsme vyrostli. Čím bych se podle vás měl chlubit?
Co se designu týká, tak ten nijak moc neřeším. Více mne zajímá spolehlivost a poměr cena/výkon.
Tohle je dobrá otázka - jak to dělají lidé v Zootu? Zkusme na chvíli odhlédnout od toho, že Zoot je ještě v ranné fázi a tudíž na obsahu je stále hodně práce...
Lidé v Zootu se dělí na redaktory (manažer obsahu - rozhoduje jaký obsah jde do jeho kategorie), agregátory (vybírají z různých zdrojů zajímavé informace a nabídky) a kategorizátory (kategorizují každou informaci, nabídku, aby uživatel nedostával co nechce).
Zdroje obsahu:
- XML eshopů, které nám připravují na míru (výběr z jejich nabídky)
- značky
- uživatelské tipy
- recenze na webu, časopisy, testy, atd
- odborníci a Mistři
To vše formuje nabídky či novinky (netransakční informace)
Nad tím již brzy generujeme karmu (jak si to lidé přeposílají, hlasují, kupují, atd.). Když karma nedosahuje po X shlédnutích určité úrovně, vyhazujeme nabídku ze Zootu, neboť lidi nezajímá a považujeme ji za spam.
Kromě toho vidíte při loginu přes FB connect co se líbí vašim známým - tedy další úroveň co pomáhá při rozhodování.
Myslíme si, že existuje skupina lidí, kteří nemají vždy čas se prohrabávat nekonečnou nabídkou a pro inspiraci půjdou na jedno místo. Otázka je, kolik jich je...
Ja ale take vetsinou chodim na jedno misto, jmenuje se eBay :-). Tim chci rict, ze v podstate nedelate nic jineho, nez nejaky katalog vyrobku, rikejme tomu obchodni dum - ovsem bez vlastniho prodeje. Uz ale i ted je to v nekterych oblastech neprehledne a uzivatel se stejne nevyhne vyhledavani. A proc vyhledavat na Zootu, kde nemohu nic koupit, kdyz totez mohu delat nekde jinde...treba na te eBayi, ktera je ovsem svobodnejsi v tom, ze "obsah" tvori prodejci, klidne i ti drobni a kde mohu primo nakupovat. Jestli to chapu dobre, tak Zoot je jen agregator nabidek, nelze pres nej primo obchodovat. Chybi mi tam proste to tlacitko Buy now s odkazem na Paypal :-)
Ale ja bych tohle i chapal. Podivam se do T3, kde je neco pekneho, co se mi libi. A pak to vygoogluju a koupim. To mam cekat, az to pro me panove ze Zootu snad objevi a zaradi do nabidky? Kdepak... :-)
Treba to panove (a damy, abych byl politicky korektni) ze Zootu budou mit driv nez T3 a az budete googlit, tak to jinde lepe nenajdete...paklize nemluvime o nejakem eshopu v garazi, kde jsou garance a dodani nejiste. A driv to budou mit proto, ze to treba nekdo z tech x set tisic uzivatelu natipuje :)
Ale klidne si pockejte a kupte si T3 :)
Tak treba na eBay Shops sice take mohou byt "garazove shopy", ale je mozno se orientovat pomoci udelenych feedbacku. Navic eBay poskytuje obzvlaste pri placeni PayPalem zaruku na 45 dni od prodeje. Nabizite take takovou zaruku?
V aplikaci byla chyba, která způsobila, že terč zájmů, který je celý v javasctiptu a flash nepotřebuje, byl na některých prohlížečích překryt vrstvou s úvodní flashovou animací.
Jestliže šlo o tento problém, pak je v současné verzi odstraněn a web by tak neměl být na flash playeru závislý.
Já bych to tak nezlehčoval - u aplikací tohoto typu je asi pravděpodobnost výskytu lidí s mobily, iPady a pododnou "havětí" poměrně vysoká. Proto je závislost tohoto webu na Flashi (či jakékoli jiné technologii s podobnými problémy) poměrně nerozumná...
"Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží"
No a to je prave presne to, co nechci. Chci si hledat presne to, co chci ja. Zadne predvybery. Dobra je treba stranka jmenem Google.cz nebo Google.com. Tam si zadate, co Vas zajima a kdyz umite pokladat dotazy, k vysledku se dostanete ;-) Pokud se zajimate o urcitou oblast, drive nebo pozdeji se dostanete na weby, ktere vase potreby uspokoji a tyto weby pak muzete casto navstevovat, nebo si na ne nastavite Google Alerts. ;-)
fanousci znacek na FCB jsou neaktivni, stejne tak jako na jinych web sluzbach. V soucasne dobe co vidim, tak ze znacky resi teenageri, coz je nizkoprijmova skupina.
Dale pak, kdyz uz se jedna o znacky, kde je nejaky rozumny pohyb uzivatelu, tak se jedna o znacky "premiove" tj. pro vetsinu lidi nedosazitelne, typu Porsche, Ferrari, atp.
Dale pak se domnivam, ze Zoot smysl muze mit v dlouhodomem horizontu leda u rychlo obratkoveho ci sezoniho/modniho zbozi/sluzeb, u ostatniho zbozi to nedava smysl, respektive si neumim odpovedet na otazku:
- proc by nekdo sledoval ceny/produkty napr. u znacky SONY, kdyz kupni sila v CR nedovoluje aby se TV, Mobily, ... menily/kupovaly vice jak 1x za 2 roky. Na toto staci vyzit porovnace cen.
Tak ja se pres to prenesu snadno. Nicmene jako majitele podobneho serveru by me asi varovalo, ze vsechny ostatni servery (pokud teda zrovna neposkytuji video), nejaky buvod k neflashove alternative najdou ;-)
Když dnes bych použil nějaký zaběhlý vyhledávač a to nejen Google pro nalezení zboží pravděpodobně bych se nedostal k tomu co chci , nebo nedozvěděl víc něž vím.
Opravdu 100 000 odkažů na on-man eshopy, kdebych si nekoupil ani ořezanou tužku nepotřebuji, jen další vyhledávače a katalogy, případně špatné výsledky. Optimalizace stránek prostě udělala klasické vyhledávače pro jednoduché a efektní nalezení optimálního zboží nepoužitelné.
Personalizace by právě fungovala jako ten filtr a bookmarky.
Zoot jste asi "vyděl z rychlíku" dost přesně tam lze specifikovat zboží které je oblíbené až na úroveň značky. Je pouze na vás aby jste uznal za vhodné jestli takový "nákupní agent" dělá práci tak jak Vám vyhovuje.
Já nechápu, proč na českém webu pro české uživatele vidím anglické hlášky typu "Loading, please wait", "Shopping starts here" nebo poloanglické "Jste brand?"... No fuj...
Dobrý den Vladimíre,
myslím, že k problému vyšších cen a malé ochotě značek či importérů "něco" dělat se dá přistoupit ze dvou úhlů pohledu:
1) kontastováním jak je to mizerný
2) snahou s tím něco dělat
Čím víc projektů bude, tím je větší šance, že se to začne měnit.
Porovnání Zootu a Wootu je zavádějící. Woot je jedna nabídka denně, Zoot agreguje to, co je na trhu zajímavé (řádově stovky nabídek denně) a i v tom máme ještě rezervy (stále hledáme pár expertů na některé segmenty).
Na druhou stranu například i agregace toho co se děje v zahraničí už může některým lidem otevřít nákupní obzory :)
Navíc přidáváme sociální vrstvu - v tom je velmi užitečné rozhraní Facebook Connect. Co se líbí kamarádům či tzv, Mistrům je často velmi inspirující...
A nakonec ty super nabídky taky přijdou - s některými značkami už jednáme o konkrétní podobě toho, co mohou dělat pro své fanoušky. Jen to chce překonat problém "slepice/vejce..."
Myslim masy. Ale tak treba taky muzou odriznout lidi s Chromem a Firefoxem. Ti sami o sobe masy netvori. Pak lidi bez JavaScriptu a lidi s vypnutyma cookies (je jich par, tak co uz). A vsechny s prohlizecem starsim nez 5 let - kasleme na nejake drobne procenta uzivatelu. A taky muzeme server o pulnoci vypnout, masy tou dobou uz spi.
To zel nejsem. Ale prijde mi stupidni blokovat reklamy, tak to resim vypnutym flashem. Je jenom malo webu ktere kvuli tomu nemuzu pouzit. A vzhledem k tomu, ze Zoot potrebuje posbirat masy, tak mi to neprijde zrovna stastne.. Ale jinak mi to vzasade nevadi, je to jenom postreh :-)
Vadí mi především pomalost zootu, ale jinak je to fajn a líbí se mi. Mohlo by to dobře fungovat. Někdy jsou akční ceny na něco co zrovna v ten moment nepotřebujete nehledáte... ale jinak by vám tato sleva mohla uniknout. Pokud to bude schopné tyto akce vychytat, budu jedině rád. Např. teď zrovna nepotřebuji akutně kočárek, ale vím že ho koupit budu muset za x měsíců a další výbavu pro dítě. Uvidím nějakou dobrou nabídku porovnám si ceny a když to bude opravdu výhodné tak to koupím. Tím chci říct že zoot pro mě by neměl primárně plnit funkci srovnávače cen, ale jako upozornění na akční zboží. Zatím je málo okruhů málo druhů zboží.... tak snad se to rozroste.