Vlákno názorů k článku Návrh reformy koordinace mezi MI ČR a resorty od úředník - Já už nějaký ten pátek ve státní správě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 6. 2006 10:15

    úředník (neregistrovaný)
    Já už nějaký ten pátek ve státní správě pracuji a myslím že pamatuji celou historii této nešťastné instituce. Tj. NIS -> ÚSIS -> ÚVIS -> MIČR. Nejsem však toho názoru, že by to kdy k něčemu bylo.

    Výsledkem veškerého snažení byly vždy jen další byrokratická opatření (již zmiňované tržiště, nesmyslné atestace, KIVS), pochybné vztahy se soukromými subjekty (rámcové smlouvy), mediální bubliny (Y2K, elektronický podpis) či financování pochybných komerčních aktivit (braodbandové fórum).

    Schválně zkuste najít něco pozitivního (na čem byl byl vidět nějaký hmatatelný přínos). Kromě osobního prospěchu pár zainteresovaných.

    Nejsem proti centrání koordinaci informatiky (a naopak jí uvítám), ale měla by být postavena na KONKRĚTNÍCH věcech, které jednotlivým subjektům (resortům, obcím) budou něco POZITIVNÍHO přinášet (pomáhat řešit). Rozumným příkladem z akadamické sféry může být např. CESNET (akadaemické obci přináší konkrétní hmatatelný užitek - konektivitu, know-how).

    Jako jediné východisko ze současné situace vydím zrušení bez náhrady a případný budoucí začátek na zcela jiné bázi.
  • 15. 6. 2006 11:12

    Melkor (neregistrovaný)
    Ja bych tedy spise vIdel to, ze se snazite s vanickou vylevat i dite.

    Muj nazor:
    - dat JASNE zadani, cim by se melo MI zabyvat
    - zmenit kompetence MI tak, aby bylo mozne splnit zadani
    - dat vyjimku na platy (protoze jinak skutecne odborniky neziskaji/neudrzi) + pravidelne atestace (aby se vyloucili znamosti)
  • 15. 6. 2006 11:37

    Vojtěch Kment
    Jasné zadání MI má. Najděte si ten zmíněný zákon 365/2000 Sb. na portal.gov.cz v sekci Zákony.
    Je otázka, zda v horečnatě rychlém a konkurenčním prostředí (kde prosazené standardy jsou tím, o co firmy bojují a mění je za pochodu, aby je nikdo nestačil napodobit) je zadání realistické. Dosavadní "atestační model" je:
    1. MI navrhne standardy (vč. tzv. referenčních rozhraní)
    2. Výrobce vyvine produkt podle standardu
    3. Výrobce nechá produkt atestovat v atestačním středisku
    4. Úřady kupují pouze atestované produkty (vyhovující standardům)
    5. MI kontroluje, zda úřady používají pouze atestované produkty.

    Jenže velcí výrobci na ČR jako malé teritorium pečou a prosazují si své standardy, někdy je i otevřou, někdy pootevřou. Kromě toho je vývoj i otevřených standardů takový fofr, že i jen kvalitní "sledování" trendů je náročné.

    Jenže MI také může jen obtížně navrhovat standardy, když neví, jaké IS v resortech úplně přesně jsou (má obecně pravomoci takové informace získávat, ale nemá přesný rámec - ten je v tomto návrhu v článku).

    Právní kompetence teoreticky MI tedy víceméně také má, jenže to k ničemu nevedlo. Můj návrh je spíš snaha "zamíchat" vodou, aby se něco změnilo. Svým způsobem tento způsob organizace umožňuje od resortů i drtivou kritiku směrem do centra. Přes uvedenou strukturu.

    Platové výjimky MI nemá.
  • 15. 6. 2006 12:30

    anonymní
    Kukaččí dítě. Máte peníze na připojení, vznikne MI, peníze se převedou na ně. Do řetězce dodavatel- odběratel se vloží zcela zbytečný článek MI.
  • 15. 6. 2006 14:46

    Vojtěch Kment
    Ne, MI ČR jako mezičlánek nebo odvodce peněz (kukačka) v tomto mém návrhu reformy není. Připomínkování toho, který dodavatel (spíše produkt) to ano, formalizovanou strukturou, rámcem. Ten člověk v BRIT by měl být něco jako spojka, jako dohlížecí jestřáb, ale i zároveň bouchací pytel pro kritiku zdola.

    Mimochodem, protože se rozvoj IT nedaří, existují lobbystické tendence udělat jeden velký IT systém, nebo tlačit vše přes jediný informační systém (např. jako rozhraní uživatele). Tento můj návrh je ještě jedním z takových, které nechávají resortům co nejvíce autonomie to jde. A za sebe osobně nemíním ho ani jako zasunutou nohu do dveří (že by se měl poměr časem v BRIT obrátit). Tak jak to navrženo by to mělo zůstat.
  • 15. 6. 2006 15:22

    Michal Krsek
    A neni to trochu tak, ze se rozvoj nedari, PROTOZE existuji lobbysticke tlaky (o tendencich nic nevim) udelat jeden velky system?
  • 16. 6. 2006 13:16

    PaJaSoft
    Ale to by prece podniky jako IBM, HP, CTc, MS nemohly vykazovat tak dobre zisky...:-r Kam az jsou nakonec tyto firmy ochotny jit s cenou (= pod cenu Linovych reseni) je krasne videt u Linuxovych desktopu (obcas jeste lepe v backoffice) ve vice osvicenych samospravach...
  • 15. 6. 2006 11:14

    Huck (neregistrovaný)
    Pozitiva:
    - výhodný prodej Telecomu
    - některé funkce Portálu (např. zákony).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).