Otázky Václava Moravce a Partie, dvě nedělní televizní politické diskuse, ztratily od letošního jara třetinu diváků. Upozorňuje na to server ParlamentníListy.cz, který se opírá o data sledovanosti Asociace televizních organizací (ATO), zpracovaná agenturou Médea. Otázky Václava Moravce na České televizi mívají letos na podzim mezi 400 a 500 tisíci diváky (první hodina na programu ČT 1), zatímco na jaře se jejich sledovanost pohybovala přes 600 tisíc diváků.
K TÉMATU: Otázky Václava Moravce od 2. října kompletně v novém. Podívejte se
Konkurenční pořad Partie na televizi Prima letos na podzim málokdy atakuje hranici 200 tisíc diváků, kdežto na jaře jeho výkonnost dosahovala od 250 do 300 tisíc diváků. Diskusní pořady už přestávají být v neděli pro českého televizního diváka tak zajímavé, jako tomu bylo ještě v letošním prvním pololetí. Návrat k dřívějším číslům je, zdá se, v nedohlednu,
konstatuje web. Oba diskusní pořady přitom prošly od září, respektive října výraznými vizuálními změnami.
ČTĚTE TAKÉ: První zářijová Partie na Primě propadla, vidělo ji jen 159 tisíc diváků
Prima začala svoji Partii vysílat ze zpravodajského studia, odkud odbavuje svoji hlavní zpravodajskou relaci, Otázky Václava Moravce proměnily nejen studio, ale i grafiku a znělku. Česká televize navíc zve do nedělní diskuse více „nepolitiků“ a sází spíše na odborníky. Vlastní politickou diskusi plánuje obnovit i televize Nova, která vypsala konkurz na jejího moderátora a dramaturga.