Od 5. června se hlavní stránka portálu Seznam.cz pravidelně každou středu večer mění v kino. Naposledy zde bylo možné zhlédnout film Medvídek, který zaznamenal necelých 120 tisíc spuštění. Kolik uživatelů film nejen spustilo, ale také vidělo až do konce, však zřejmé není. Firma tento údaj nezveřejňuje s poukazem na to, že je nepřesný a zavádějící.
Dokoukanost znamená počet přehrání, ve kterých byla přehrána poslední vteřina videa. Ze zkušenosti víme, že většina uživatelů zavírá přehrávač hned jak začnou titulky. Tudíž tato čísla nereprezentují úplně skutečnost, kolik lidí koukalo na film až do konce,
vysvětluje Jakub Šumanský z tiskového oddělení firmy.
Film | Počet spuštění |
---|---|
Kolja | 150 576 |
Lidice | 223 274 |
Báječná léta pod psa | 100 774 |
Občanský průkaz | 171 948 |
Jízda | 109 385 |
Tři veteráni | 88 555 |
Medvídek | 117 882 |
Filmy jsou ke zhlédnutí vždy v době od 18 hodin až do půlnoci. Tedy až dosud to bylo pravidlem. Film Bobule, který začne být promítán dnes, ale bude na homepage Seznamu ke zhlédnutí celý týden až do středy 7. srpna do 15 hodin.
Filmové středy představují krok Seznamu směrem k pasivní zábavě.
Již dlouho avizujeme, že se chceme pustit do konceptu pasivní zábavy na Seznam.cz. Filmy na domovské stránce můžete chápat jako takový první krok, jak otestovat, že přehrávání filmů na internetu může být pro uživatele zdarma a financováno pouze reklamou. Analogii můžeme hledat v hudebním průmyslu před pár lety, kdy někteří vydavatelé stále věřili, že na CD si lidé budou kupovat hudbu věčně. Místo alb si přitom dnes běžně koupíte jedinou skladbu za pár desítek korun jako MP3ku. V oblasti videa je před námi v tomto duchu dlouhá cesta,
říká Michal Feix, výkonný ředitel Seznamu.