Hlavní navigace

Nejpopulárnější americké internetové rádio nemá díky licenčním poplatkům na vlastní provoz

19. 8. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po Twitteru, jehož úsporné opatření ohledně posílání bezplatných SMS vyvolalo mezi uživatelskou komunitou vlnu nevole, sáhne po úsporných krocích také populární americké internetové rádio Pandora. Stanici, která nabízí obdobný uživatelský model jako u nás o něco známější evropská Last.fm, tedy stream hudby v závislosti na vkusu posluchače, docházejí prostředky na pokrývání licenčních poplatků za hudbu, kterou si uživatelé pouštějí. V sázce prý není jen omezení repertoáru ale možná holá…

Po Twitteru, jehož úsporné opatření ohledně posílání bezplatných SMS vyvolalo mezi uživatelskou komunitou vlnu nevole, sáhne po úsporných krocích také populární americké internetové rádio Pandora. Stanici, která nabízí obdobný uživatelský model jako u nás o něco známější evropská Last.fm, tedy stream hudby v závislosti na vkusu posluchače, docházejí prostředky na pokrývání licenčních poplatků za hudbu, kterou si uživatelé pouštějí. V sázce prý není jen omezení repertoáru ale možná holá existence projektu. Pokud tantiémy pro hudebníky u internetových stanic v USA neklesnou na úroveň, která je typická pro klasické vysílání, budeme nejspíš muset výhledově provoz stanice úplně zastavit, vyhrožuje zakladatel projektu Tim Westergren. Ten dále pro deník Washingtom Post uvedl, že Pandora v současné době vydá za licence až 70 procent svých 25miliónových tržeb. Kvůli přemrštěným poplatkům za licence musela již před rokem Pandora ukončit vysílání do zemí mimo USA. (Washington Post)

Autor článku

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.