UVNITŘ GRAF Přesto, že popularita digitálního vysílání v roce 2011 už značně pokročila a analogová televize je oficiálně od 11. listopadu minulostí, teletext, který s ní byl neodmyslitelně spjat, se těšil i loni velké popularitě. Jde o jeden z mála pozůstatků původního šíření signálu, jež se překlopil i do nové éry vysílání. Podle údajů České televize si teletext v loňském roce pustilo týdně průměrně 437 760 diváků. To je údaj, který platí pro kanál ČT 1.
PODÍL TELETEXTU V ROCE 2010: O teletext je i v době digitalizace stále zájem
Teletext Expres na ČT 2 zhlédlo týdně v průměru 248 220 diváků. Sportovní teletext na ČT 4 dosáhl týdenní průměrné návštěvnosti ve výši 409 230 diváků a u Teletextu Expres na ČT 24 činila návštěvnost průměrně 166 070 diváků týdně,
uvedl Štěpán Janda z tiskového oddělení České televize. Čísla konkurenčních stanic, tedy Barrandova, Novy a Primy (dnes Prima family) veřejnoprávní médium zveřejnilo formou grafu. V letošním roce, na jaře, chce ČT divákům zprostředkovat novou generaci tohoto populárního informačního kanálu, takzvaný HD teletext, který funguje na bázi hybridní televize HbbTV.
![](https://i.iinfo.cz/urs/kuk-preview-132704648018241.jpg)
Roční podíly jednotlivých teletextů na televizním trhu v roce 2011. (Zdroj: Česká televize)