Pokud jste stále tvořili weby pro 1024 bodů šířky, můžete prý už opravdu začít přemýšlet nad něčím lepším. Podle statistiky společnost StatCounter se nejrozšířenějším rozlišením displeje stalo 1366×768. StatCounter uvedené výsledky odvozuje z návštěv více než tří milionů webů, které používají jeho služeb.
Celosvětově používalo rozlišení 1366×768 v březnu 19.28 % návštěvníků, 1024×768 pak 18.6 %. Evropa je v tomto ohledu poněkud pokrokovější, 1366×768 používá 18.24 % návštěvníků a 1024×768 pouze 13.16 %. Druhé nejpoužívanější rozlišení v Evropě je 1280×800 s 13.78% podílem.
StatCounter má mimochodem data i pro Českou republiku, ale není známo jak velký vzorek představují a nakolik jsou relevantní – 19.03 % návštěvníků používá 1366×768 a pouze 10.69% používá 1024×768.
V České republice se můžeme zkusit spolehnout na data z www.rankings.cz, tedy měření Gemiusu, které vychází z webů měřených v rámci NetMonitoru. To ale vychází z počtu zhlédnutých stránek, nikoliv z počtu uživatelů. Ale i zde vychází 1366×768 jako rozšířenější (16.55%), 1024×768 je na druhém místě (13.95 %) a 1280×1024 těsně na místě třetím (13.93 %).
Případné spolehnutí na tato čísla trochu kazí skutečnost, že tato služba se už řadu měsíců domnívá, že přes 50% zhlédnutých stránek (na celém českém Internetu) pochází z Prahy. Teoreticky ale můžeme předpokládat, že rozlišení displeje snad dokáží spočítat lépe než lokaci návštěvníka.
Poznámka: Jde o statistiku. To nejzajímavější na ní jsou trendy, tady vývoj toho, jak se postupně zvyšuje rozlišení používaných displejů. A také jak se měnit bude. Co se webdesignu týče, je zde sice souvislost, ale nikoliv tak přímá.