Hlavní navigace

Nejrozšířenější rozlišení displeje je 1366x768, zapomeňte na 1024x768

11. 4. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pokud jste stále tvořili weby pro 1024 bodů šířky, můžete prý už opravdu začít přemýšlet nad něčím lepším. Podle statistiky společnost StatCounter se nejrozšířenějším rozlišením displeje stalo 1366×768. StatCounter uvedené výsledky odvozuje z návštěv více než tří milionů webů, které používají jeho služeb.

Pokud jste stále tvořili weby pro 1024 bodů šířky, můžete prý už opravdu začít přemýšlet nad něčím lepším. Podle statistiky společnost StatCounter se nejrozšířenějším rozlišením displeje stalo 1366×768. StatCounter uvedené výsledky odvozuje z návštěv více než tří milionů webů, které používají jeho služeb.

Celosvětově používalo rozlišení 1366×768 v březnu 19.28 % návštěvníků, 1024×768 pak 18.6 %. Evropa je v tomto ohledu poněkud pokrokovější, 1366×768 používá 18.24 % návštěvníků a 1024×768 pouze 13.16 %. Druhé nejpoužívanější rozlišení v Evropě je 1280×800 s 13.78% podílem.

StatCounter má mimochodem data i pro Českou republiku, ale není známo jak velký vzorek představují a nakolik jsou relevantní – 19.03 % návštěvníků používá 1366×768 a pouze 10.69% používá 1024×768.

V České republice se můžeme zkusit spolehnout na data z www.rankings­.cz, tedy měření Gemiusu, které vychází z webů měřených v rámci NetMonitoru.  To ale vychází z počtu zhlédnutých stránek, nikoliv z počtu uživatelů. Ale i zde vychází 1366×768 jako rozšířenější (16.55%), 1024×768 je na druhém místě (13.95 %) a 1280×1024 těsně na místě třetím (13.93 %). 

BRAND24

Případné spolehnutí na tato čísla trochu kazí skutečnost, že tato služba se už řadu měsíců domnívá, že přes 50% zhlédnutých stránek (na celém českém Internetu) pochází  z Prahy. Teoreticky ale můžeme předpokládat, že rozlišení displeje snad dokáží spočítat lépe než lokaci  návštěvníka.

Poznámka: Jde o statistiku. To nejzajímavější na ní jsou trendy, tady vývoj toho, jak se postupně zvyšuje rozlišení používaných displejů. A také jak se měnit bude. Co se webdesignu týče, je zde sice souvislost, ale nikoliv tak přímá. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).