Hlavní navigace

Nejsledovanější byly prezidentské debaty na ČT, vyrovnal se jim jen finální duel na Nově

30. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF – Většina debat s prezidentskými kandidáty na Nově ale měla nižší sledovanost než dva duely, které připravila konkurenční Prima family

Tři prezidentské debaty, které odvysílala před prvním a druhým kolem první přímé volby hlavy státu v Česku veřejnoprávní Česká televize, byly nejsledovanějšími duely prezidentských kandidátů na televizní obrazovce. Zajímavé je, že největší zájem nebyl o debaty dvou finalistů volby, později zvoleného prezidenta Miloše Zemana a jeho protikandidáta Karla Schwarzenberga, ale o Prezidenskou superdebatu, kterou ČT 1 a ČT 24 odvysílaly den před začátkem prvního kola volby.

K TÉMATU: ČT 24 v sobotu historicky nejsledovanější, porazila Novu. Nedělní večer patřil ČT 1

Debatu, které se zúčastnilo všech devět prezidentských kandidátů, vidělo ve čtvrtek 10. ledna v průměru 1,696 milionu dospělých diváků. Druhý nejsledovanější byl hned následující duel Zeman – Schwarzenberg ze čtvrtka 24. ledna, který si nenechalo ujít v průměru 1,612 milionu dospělých diváků. O něco méně diváků měl první velký rozhovor se zvoleným Milošem Zemanem, kterýv sobotu 26. ledna vidělo 1,554 milionu dospělých diváků.

ČTĚTE TAKÉ: Prezidentské finále nejvíce ohrozilo TV Barrandov. Její primetimový film ve čtvrtek propadl

Nad milion diváků měla i finální debata obou kandidátů z druhého kola prezidentské volby na televizi Nova. Speciál Televizních novin Cesta na Hrad vidělo ve čtvrtek 17. ledna průměrně 1,320 milionu dospělých diváků. Ostatní speciály s prezidentskými kandidáty na Nově nedosáhly ani hranice 700 tisíc diváků. Oproti nim si dobře vedly dva Prezidentské duely na Primě family. První, mezi Milošem Zemanem a Janem Fischerem, sledovalo v pátek 4. ledna 944 tisíc dospělých diváků (jako jedna z mála byla tato debata předtáčená).


Zdroj: Česká televize

Kliknutím graf zvětšíte

Prezidentský duel – finále mezi Milošem Zemanem a Karlem Schwarzenbergem měl na Primě family o něco nižší sledovanost, v pátek 18. ledna jej sledovalo 899 tisíc dospělých diváků. Nad milion diváků pak mělo volební studio ČT 24 po uzavření volebních místností u druhého kola prezidentské volby. V sobotu 26. ledna tak ČT 24 dosáhla historicky nejvyššího celodenního podílu na dospělém publiku (19,03 procenta), porazila i lídra trhu, televizi Nova, a stala se v ten den nejsledovanější českou televizí u diváků starších 15 let.

BRAND24

„Tento mimořádný zájem diváků dokládá význam první přímé volby prezidenta, který pro občany České republiky měla a ke které Česká televize přistupovala už od počátku s maximální zodpovědností. Divákům a voličům nabídla promyšlený a ucelený program, ve kterém poskytla široké spektrum informací a názorů pro zodpovědnou volbu prezidenta republiky. Součástí byly televizní reportáže, portréty, rozhovory, debaty i obsáhlé online zpravodajství a komunikace v sociálních sítích,” konstatuje generální ředitel ČT Petr Dvořák.

“Navzdory tomu, že přímá volba prezidenta představovala pro Českou televizi zcela novou a nevyzkoušenou situaci, jsem přesvědčen, že jsme podobně jako při jiných významných událostech obstáli, splnili poslání veřejnoprávní televize a poskytli divákům kvalitní servis, který od České televize očekávají. Vážím si profesionality a nasazení celé redakce zpravodajství v čele s týmem, který pořady spojené s volbou prezidenta připravoval,“ dodal šéf ČT.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).