Nevím, jestli to běží i v TV, ale docela často vídám na internetu videoreklamu na Jägermeister. Za nějaké kódy z lahví jde vyhrát "reprák".
Ta reklama na Hanáckou vodku mi přišla jen trapná, ale soutěž o nějaké přenosné reproduktory mi připadá jako vyloženě cílená na náctileté, kteří se venku poflakují s takovými reproduktory.
Já tu reklamu neviděl, ale obecně reklamy na chlast mi přijdou nevkusné a odporné. Snaží se v nás vzbudit dojem, že pít alkohol je vlastně in, cool a fajn. Život je hořký, bohudík. Popopojedem. Nebo ten trouba, který říká, jak to chodí na Smíchově, kde se fakt chlastá... Přemýšlím, zda jsem puritán, že mi tyhle reklamy tak vadí. :-)
Tím se RRTV zabývá až teď? Před pár lety byly takové reklamy naprosto běžné a nikomu to nevadilo, ted RRTV podle pseudo algoritmu určí že reklama cílí na mladší 18 let nebo že propaguje alkohol jako zdroj životniho uspěchu. A co teprve alkohol v pohádkách cílených na děti? Ukažte mi pohádku kde by se neobjevil jediný pulitr piva (moc jich není).
Tak ono hlavně je potřeba hledat příčinu jinde. Reklama je taková, jakej je lid a přizpůsobuje se vždy místnímu trhu, kultuře a samozřejmě ekonomice. Češi a alkohol to je jako Ital a pizza nebo Rus a Vodka. Asi těžko by v Česku obstála reklama na mořské plody nebo olivový olej. To, že Češi chlastaji jak duhy se ví celosvětově a výrobci tomu přizpůsobují i reklamy. Ale příčinu hledejte jinde. Začal bych u rodin...
Asi se reklamám vyhýbáte, ale reklamy na mořské plody (třeba Rio Mare) a olivový olej, běžné v českých TV jsou.
I kdyby byli Češi celosvětově známí svým chlastáním, ještě to neznamená, že reklama na alkohol, zejména ten tvrdý, patří na TV obrazovky. A, svádět to na rodinu, to je moc jednoduché, až primitivní.....