Hlavní navigace

Německý veřejnoprávní kanál BR-alpha čeká změna názvu

5. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Stanice má v současné době na německém trhu podíl 0,4 % a její roční rozpočet je 18 milionů euro, což je v přepočtu přibližně 475 milionů korun. Kanál vysílá volně na satelitu Astra.

Německý veřejnoprávní kanál BR-alpha, který spadá pod spolkovou zemi Bavorsko, by měl být podle informací deníku Süddeutsche Zeitung přejmenován. Kanál by tak měl lépe vystihovat svou charakteristiku. Program se nevěnuje pouze této oblasti. Jeho tržní podíl se v současné době pohybuje okolo 0,4 procenta. Süddeutsche Zeitung se odvolává na stanovisko ministerského předsedy, který už kanál nenazývá BR-alpha, ale po novém ARD-alpha. Ze stanice by se tak nestal „přívěsek“ Bavorska, ale „legitimní dítě“ ARD.

MM video tip

NEPŘEHLÉDNĚTE: Tematické kanály ARD a ZDF se dočkají redukce, obě média chtějí kanál pro mládež

Na financování kanálu by se nic nezměnilo. Nadále by spadalo pod Bayerischer Rundfunk, který sídlí v Mnichově. BR-aplha by nebyl prvním veřejnoprávním kanálem ARD, u kterého by došlo k jeho přejmenování. V nedávné minulosti se tak stalo i u programu EinsExtra, který začal používat nové označení Tagesschau 24. Vedle něho fungují nadále stanice Einsfestival a Eins Plus. Roční rozpočet stanice se pohybuje okolo 18 milionů euro, tedy v přepočtu přibližně 475 milionů korun. Program je dostupný volně ze satelitu Astra 1KR.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.