Minulý týden to vypuklo: záplava návodných obrázků se srdceryvnými výzvami k zapnutí upozornění na nové příspěvky na Instagramu. V řadě případů doplněných i zaručeným datem, kdy Instagram zapne podobné filtrování, jako už roky používá Facebook a jaké aktuálně nasazuje Twitter.
Jenže, Instagram se k tomuto kroku chystá někdy v průběhu tohoto roku, nikoliv tedy dnes či zítra (viz Instagram začne řadit fotky a videa podle algoritmu, jako Facebook).
Ano, na Instagramu můžete dostávat upozornění na nové příspěvky určitého účtu, ale má to celé jeden zásadní háček. Jde o upozornění nikoliv na Instagramu, ale upozornění v rámci mobilního telefonu (či tabletu).
Všimněte si, že tahle výzva tvrdí nesmysl. Zapnutí upozornění vám příspěvky do toku příspěvků nevrátí.
Tedy stejná upozornění, jako dostáváte při příchodu SMS, došlém mailu či aktualizaci na Facebooku. Ta upozornění, která si většinou postupně musíte povypínat, protože mají snahu zaplavovat vás nikdy nekončící záplavou hlášek „pozor, někde se něco stalo“.
Druhý zásadní háček je v tom, že abyste se dokázali vyhnout filtrování příspěvků vámi sledovaných účtů, museli byste si je do upozornění přidat všechny. Což je nejenom velmi pracné (nejde to udělat hromadně, ale postupně účet po účtu), ale povede to jenom k zásadnímu zahlcení – dostanete upozornění od mobilu při každém novém příspěvku.
Problém filtrovaného Instagramu to ale nevyřeší, ten vám totiž bude stále poskytovat příspěvky vámi sledovaných účtů ve filtrované podobě a jediné místo, kde uvidíte „všechno“, je přímo na jednotlivých účtech – už několik let to ostatně známe z Facebooku.
V praxi je to samozřejmě nepoužitelné, protože to zcela popírá to, jakým způsobem chcete, aby váš Instagram fungoval – tedy abyste se v klidu a podle potřeby mohli podívat na všechny nové příspěvky od všech účtů, které sledujete.
Každopádně teď nenaleťte na výzvy k zapnutí sledování účtu, v tuto chvíli se žádné zapnutí filtrování nekoná (ale může se objevit kdykoliv, známe Facebook). Zapnout si něco takového má navíc smysl pouze v případě několika velmi vybraných účtů, ideálně takových, ke kterým máte osobně nebo pracovně velmi blízko.