Na minimální rozdíl 2,51 procentního bodu v celodenním podílu na dospělém publiku se dostaly ve čtvrtek dvě nejsledovanější české televize – Nova a Prima. Zatímco Nova večer upravila svoje vysílací schéma, aby tak reflektovala státní smutek za zesnulého prvního českého prezidenta Václava Havla, Prima v programu nic neměnila a doplnila pouze svoje logo černou stužkou. Podobně jako předchozí dny se jí „nesmutnění“ vyplatilo.
K TÉMATU: Prima jako jediná nemění kvůli smutku program, pouze upravila logo
Primu ve čtvrtek sledovalo po celý den v průměru 23,9 procenta dospělého publika, zatímco Novu jen 26,41 procenta. Rozdíl byl patrný zejména v prime time, neboť Nova vyměnila původně plánovaný film Budiž světlo za nedávno opakovaný snímek Forrest Gump (seriál Ordinace v růžové zahradě 2, který Nova vysílá ve čtvrtek od 20:00, má od minulého týdne do jarní sezóny přestávku). Prima vysílala speciální díl svého kulinářského pořadu VIP Prostřeno!
ČTĚTE TAKÉ: Také hlavní Nova bude držet smutek, na Silvestra nedá Michala Davida
Větší rozdíl mezi podíly Novy a Primy byl u cílové skupiny diváků od 15 do 54 let, ale i v ní Prima posílila. Nova oslovila 27,64 procenta publika, Prima 20,11 procenta. Třetí v pořadí, první program České televize, který státnímu smutku nejvíc podřizuje úpravy svého vysílání, opět oproti obvyklému čtvrtečnímu výkonu klesl. U nejširší cílové skupiny diváků starších 15 let dosáhl podílu 12,76 procenta, u diváků od 15 do 54 let pak 11,83 procenta.
Nad průměrem se však držela zpravodajská ČT 24, která ve čtvrtek oslovila 5,18 procenta dospělého publika a 4,05 procenta diváků od 15 do 54 let, kteří trávili čas u televize. Mladší diváci pak dávali hodně přednost Primě Cool, která ve skupině lidí od 15 do 54 let zaujala 6,57 procenta publika.