Hlavní navigace

New Media Inspiration: Novináři by měli se čtenáři diskutovat, ne jim přednášet

21. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Michal Ischia z týdeníku Respekt se na konferenci New Media Inspiration připojil k těm, kdo tištěným médiím nevěstí nic moc dobrého: „Zanikne nějaký český deník? Letos už by to mohlo cinknout. Spekuluje se o Lidových novinách,“ řekl v úvodu své přednášky. Jednou z cest, jak se mohou tištěná média zachránit je podle Michala Ischii naučit se lépe mluvit s publikem prostřednictvím sociálních sítí, „aby si zpráva začala hledat čtenáře.“

Michal Ischia z týdeníku Respekt se na konferenci New Media Inspiration při­pojil k těm, kdo tištěným médiím nevěstí nic moc dobrého: „Zanikne nějaký český deník? Letos už by to mohlo cinknout. Spekuluje se o Lidových novinách,“ řekl v úvodu své přednášky.

Jednou z cest, jak se mohou tištěná média zachránit je podle Michala Ischii naučit se lépe mluvit s publikem prostřednictvím sociálních sítí, „aby si zpráva začala hledat čtenáře.“

Podle interního průzkumu, který si Respekt loni udělal mezi svými čtenáři, se nejvíce z nich dozvědělo o výrazných zpravodajských událostech, jako byla smrt libyjského diktátora Kaddáfího nebo zřícení ruského letadla s českými hokejisty, ze zpravodajských webů. Na druhém místě byly sociální sítě a na třetím Word of Mouth, tedy od jiného člověka. Tradiční média – tisk, rozhlas a televize – skončila hluboko v poli poražených.

Podle stejného průzkumu, do něhož se zapojilo 1131 respondentů, používá 92 procent čtenářů Respektu Facebook, 35 procent Google+, 35 procent YouTube a 29 procent Twitter.

Důležitější než čísla je ale podle Michala Ischii způsob, jak tištěná média v sociálních sítích se svým publikem komunikují. Základem úspěchu podle něj je reagovat na to, co píší čtenáři, „nemluvit do zdi“ – odpovídat, lajkovat, retweetovat. Reagovat je potřeba rychle, být osobní, komunikovat individuálně, vést se čtenáři diskusi, nikoli přednášku. Zároveň ale odběratele příliš nezahltit.

wt100 2024 EARLY

 Právě proto, že se snaží dodržovat tato pravidla, patří podle Michala Ischii twitterovský kanál respektu mezi „starými“ českými médii k nejúspěšnějším. Z devíti vybraných Twitter kanálů zavedených českých off-line i on-line médií mají jen tři více odběratelů než zveřejněných tweetů.

 Cit pro komunikaci a zdravý selský rozum je podle Michala Ischii důležitější než analýza dat získaných ze sociálních sítí. „Měření a monitoring odezvy? My to vlastně nijak neřešíme. Důležité je se z těch čísel nezbláznit.“ 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).